حناچی:‌ دانش‌آموزان در حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک به کمک ما بیایند

تهران (پانا) - حناچی شهردار تهران در مراسم بازگشایی مدارس در دبیرستان ماندگار البرز اعلام کرد از ایده های دانش‌آموزی به منظور حل سه مشکل آلودگی هوا، پسماند و ترافیک استقبال می‌کنند.

کد مطلب: ۹۵۵۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
حناچی:‌ دانش‌آموزان در حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک به کمک ما بیایند

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه 6 تهران، پیروز حناچی صبح امروز اول مهر، زنگ آغاز سال تحصیلی 99-98را در دبیرستان ماندگار البرز پایتخت نواخت و ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس اظهارداشت: از هر ایده دانش‌آموزی به منظور حل سه مشکل آلودگی هوا، پسماند و ترافیک استقبال می‌کنیم و آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شهردار تهران هم چنین با اشاره به این سه مشکل پایتخت خطاب به دانش‌آموزان گفت: اگر در نسل شما انگیزه‌ای برای رفع این مشکلات باشد، آینده کشور به بهترین شکل دیده و معضلات حل می‌شود.

وی افزود:‌ خرسندم که در یکی از تاریخی‌ترین مدارس کشور که از لحاظ سابقه، معماری و فضای آموزشی ویژه است حضور دارم؛ همواره نام البرز در کنار آموزش دوره معاصر کشور درخشیده است.

حناچی خطاب به دانش آموزان ادامه داد: باید تلاش کنید آماده حل مشکلات شوید زیرا موفقیت هر کشور از گذر علم، دانش و تحقیقات به ثمر می‌رسد و شما بسیار تاثیرگذارتر خواهید بود.

شهردار تهران افزود: بخش زیادی از زندگی ما در فضاهای شهری اعم از تفریحی و ورزشی می‌گذرد، از همین رو تلاش می‌کنیم با بالا بردن کیفیت این فضاها به نفع همه مردم عمل کنیم.

وی افزود: رعایت نظم و قانون که از مدارس شروع می‌شود و بعد به جامعه می‌رسد از همین سنین شکل می‌گیرد و تلاش داریم با کمک دانش آموزان و خانواده ها این مشکلات را حل کنیم.

حناچی خاطرنشان کرد: کشور نیازمند نیروی بانشاط، خلاق و علمی است و امیدوارم این دوران که خیلی زود می‌گذرد برای دانش آموزان پر بار باشد و زمینه را برای خدمت بیشتر به کشور فراهم آورد.

شهردار تهران همچنین در ادامه مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا شهر مناسب زیست دانش‌آموزان است؟ گفت: مناسب‌سازی شهر مختص یک گروه خاص نیست و همه گروه‌ها را دربرمی‌گیرد.

حناچی توضیح داد: وقتی صحبت از مناسب‌سازی می‌شود همه رده های سنی را در بر می‌گیرد البته نمی‌توانیم بگوییم شرایط ایده‌آلی داریم اما تلاش می‌کنیم شرایط بهتر شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر دانش آموزان بخواهند مثل شما شهردار شوند چکار باید بکنند گفت: این موارد خیلی با اراده آدم ارتباطی ندارد و معمولا در مسیر زندگی رخ می‌دهد.

حناچی در پاسخ به اینکه سرمشق امروز دانش آموزان چه باید باشد؟ نیز اظهارداشت: سرمشق دانش آموزان باید همان آموزه هایی باشد که از گذشتگان به ما رسیده است چراکه ما کشور با قدمتی هستیم و بنا بر توصیه بزرگانمان گفته شده توانا بود هر که دانا بود و من فکر می‌کنم این نقشه راه ما خواهد بود.

گفتنی است شهردار تهران امروز همزمان با بازگشایی مدارس ابتدا در محل شرکت کنترل ترافیک تهران حاضر شد و ضمن رصد مونیتورینگ خیابان های پایتخت به دبیرستان البرز رفت و زنگ شروع سال تحصیلی را نواخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار