استاندار فارس: دانش‌آموزان باید ادامه دهنده مسیر راه سربازان نظام باشند

شیراز (پانا) - استاندار فارس امروز در آیین استانی بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه مختارنامه ناحیه چهار شیراز، گفت: مربیان و معلمان باید حفظ کرامت، احترام، اخلاق و رفتار پسندیده را در همین مدارس به دانش آموزان انتقال دهند ، چرا که اینها آینده سازان فردای این کشور هستند و رعایت قانون ، احترام به قانون، کار جمعی و مسئولیت‌پذیری را باید از همین فضاها بیاموزند و به عنوان نسل فردا آماده پذیرفتن مسوولیت‌های اجتماعی شوند.

کد مطلب: ۹۵۵۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: دانش‌آموزان باید ادامه دهنده مسیر راه سربازان نظام باشند

عنایت اله رحیمی ادامه داد: در کنار معلمان، دانش‌آموزان و فضای آموزشی ، محتوای آموزشی نیز از مقوله‌های مهم در نظام تعلیم و تربیت است که نیازمند تحول در آن هستیم که این امر مهم درسند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شده و باید با سرعت به سمت عملیاتی شدن آن پیش برویم.

او با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس و هفته بزرگداشت دفاع مقدس ،گفت: امید است دانش‌آموزان بتوانید به عنوان سربازان پرتلاش، ادامه دهنده مسیر راه پر فراز و نشیب سربازانی باشند که از کیان این نظام و ملت دفاع کردند و همچنین بتوانند در عرصه علم و دانش و فرا رفتن از مرزهای علم برای این کشور در آینده افتخار بیافرینید.

استاندار فارس خطاب به دانش‌آموزان با بیان اینکه شما امروز بهترین دوران عمر خودتان را سپری می کنید، گفت: با مرور خاطرات دوران دفاع مقدس می‌بینیم که در کنار همرزمان شهیدمان در جبهه‌ها درس‌های بزرگی را از رشادت‌های این عزیزان آموختیم و در آن دوران معلمین ما وسیاست گذاران این کشور به گونه ای دانش‌آموزان را تربیت کردند که توانستند افتخارات بزرگی را برای این مملکت رقم بزنند.

وی اظهار امیدواری کرد: امروز هم نظام آموزش و پرورش، مربیان ، معلمان و اساتید ما نیز به گونه ای عزیزان نونهالان و نوجوانان و جوانان ما را آموزش بدهند که بتوانند آنها هم در آینده افتخارآفرینی نموده و پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر قله‌های دانش درکل عالم به اهتزاز درآورند که دور از دسترس نیست .

رحیمی خطاب به معلمان تاکید کرد: باید به گونه ای رفتار کنیم که دانش آموزان آرزو کنند زودتر فصل بازگشایی مدرسه شروع شود تا دوستانشان را ببینند و بتوانند به گفتگو با هم بپردازند، تبادل تجربه داشته و تمرین انتقاد ، کار گروهی و تمرین عشق و محبت و نوع دوستی را با همنوع خود داشته باشد و قطعاً با زنده‌ کردن و پروراندن چنین صفات پسندیده و قابل قبول است که محیط آموزشی ما یک محیط آموزشی مطلوب خواهد بود .

استاندار فارس افزود: مربیان و معلمان باید حفظ کرامت، احترام، اخلاق و رفتار پسندیده را در همین مکان ها به دانش آموزان انتقال دهند ، چرا که اینها آینده سازان فردای این کشور هستند و رعایت قانون ، احترام به قانون، کار جمعی و مسئولیت پذیری در همین محیط ها است که آموزش داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه" هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است" افزود: این سرمایه گذاری در بلند مدت پاسخ می دهد و اگر امروز شاهد تحول و توسعه در اقتصاد ، اجتماع ، سیاست و فرهنگ در کشور هستیم ،در اثر سرمایه‌گذاری‌هایی است که بر روی آموزش و پرورش انجام شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش با چند مقوله اساسی مواجه هستیم گفت: اولین مقوله مربیان، معلمان، هستند که باید کرامت آنها حفظ شود، به نیازمندی‌های آنها پاسخ داده شود و مطالبات به حق آنها را رسیدگی کرد و صحبت و سخن آنان را خوب شنید.

وی افزود: مقوله دیگر محتوای آموزشی است که نیازمند تحول در آن هستیم که این امر مهم درسند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شده و باید با سرعت به سمت و سوی عملیاتی شدن پیش ببریم.

وی افزود: مقوله بعد دانش‌آموز است که باید تمام صفات خوب انسانی و متعالی اسلامی را درچنین کانونها و مکانهایی آموزش ببیند و فرصت برای شکوفا شدن خلاقیت او در همین مکانها فراهم شود و مقوله آخر بحث کالبد و فضاهای آموزشی است که در مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به این موضوع مهم هم اهتمام لازم رخواهند داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار