رزم حسینی: وظیفه نظام آموزشی، دانایی و توانایی محوریست

مشهد (پانا)- استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید از آموزش و پرورش مهارت محور به عنوان راه توسعه و پیشرفت کشور یاد و بیان کرد: نگاه نهایی آموزش و پرورش همگام با آموزش علوم در مدارس می بایست بگونه‌ای باشد که هر دانش آموز پس از پایان تحصیل یک مهارت کاربردی نیز فراگرفته باشد.

کد مطلب: ۹۵۵۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رزم حسینی:  وظیفه نظام آموزشی، دانایی و توانایی محوریست

علیرضا رزم حسینی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و آئین بازگشایی مدارس در یکی از مدارس حاشیه شهر حضور یافته بود در این مراسم وظیفه ذاتی نظام آموزش و پرورش را دانایی و توانایی محوری دانست و گفت: در نظام آموزشی سرمایه گذاری می شود تا دانش آموزان کشور بعد از دست یافتن به دانایی، برای زندگی و توسعه کشور توانایی لازم را به دست بیاورند.

وی در همین راستا بیان کرد: شاید تنها نظام اداری که هزینه های صورت گرفته درآن نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود نظام آموزش و پرورش و نظامات آموزشی مثل دانشگاه است.
استاندار خراسان رضوی گفت: دولت و نظام جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای پیشبرد هدف مقدس آموزش و پرورش یعنی همان تونایی و دانایی تاکنون انجام داده و خواهد داد، لذا امیدوارم با حضور مدیران نظام آموزش و پرورش استان در خراسان رضوی بتوانیم توانایی لازم برای توسعه استان را از محل آموزش مهارت های لازم به دانش آموزان تامین کنیم.
رزم حسینی در ادامه تصریح کرد: معلمان در کنار درس فیزیک و شیمی که لازم است به دانش آموزان ارائه شود، به دنبال این باشند که دانش آموز بعد از فارغ التحصیلی یک نوع مهارت هم یاد گرفته باشد چون دنیا امروز دنیای مهارت آموزی است.
وی ضمن اشاره به شهدای دانش آموز کشور خاطرنشان کرد: حدود 38 سال پیش تعدادی از دانش آموزان به صورت داوطلبانه در جبهه های دفاع مقدس برای دفاع از کشور حضور پیدا کردند تا ما امروز آرامش داشته و در جهت آبادانی زندگی کنیم.
استاندار خراسان رضوی در بخش پایانی سخنان خود گفت: همانطور که هر کشوری به اسطوره ها و سربازان وطن خود افتخار می کند ما هم باید در هرمناسبتی از فداکاری سربازان وطن و شهدای خود یاد کرده وبه آنها افتخار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار