شروع سال تحصیلی دانش آموزان گیلانی با به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان استان گیلان گفت: حدود ۴٠٠ هزار دانش آموز گیلانی امروز ، اول مهر، آغاز سال تحصیلی 99_ 98 را جشن گرفتند.

کد مطلب: ۹۵۵۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
شروع سال تحصیلی دانش آموزان گیلانی با به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت

نادر جهان آرای در آیین بازگشایی استانی مدارس که در هنرستان کیومرث صابری ناحیه یک برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا از جمله ۱۵۶ شهید فرهنگی و ۸۵ شهید دانش آموز استان اظهار داشت: شهیدان هشت سال دفاع مقدس برای ایران سربلندی آفریدند و این مقاومت برای همیشه به عنوان میراث در تاریخ ثبت شد. وی انسان را محور توسعه پایدار دانست و خاطرنشان کرد: در این باره می توان با تقویت فعالیت های کیفیت بخشی در آموزش و پرورش آینده ای بهتر برای توسعه پایدار کشور داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: این دانش آموزان در ۱۸ هزار و ۷۶۵ کلاس ۵ هزار و ٣٠٠ مدرسه گیلان به درس‌های ۱۷ هزار و ۲۶۰ آموزگار و دبیر گوش خواهند داد.

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم اظهار داشت: از اولیاء انتظار داریم همانند گذشته در پیوند مدرسه با مشارکت همه جانبه در امور مدرسه یاریگر معلمان، مربیان و فرزندان خود باشند.

منصور اردستانی با اشاره به اهمیت همکاری نهادها ، دستگاه ها و مسئولان با آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از گروه های مردم نهاد برای ایفای نقش موثر در ارتباط با آموزش و پرورش و اولویت بخشی به مسایل آن به عنوان مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی مولد سرمایه انسانی و یکی از محورهای توسعه کشور، دعوت می کنیم.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس استان گیلان خاطر نشان کرد: از معلمان، دبیران فرهیخته و مدیران توانمند نظام تعلیم و تربیت صمیمانه می خواهیم در تربیت نسلی متعهد به ارزش های دینی و ملی در تراز جمهوری اسلامی دارای روحیه انقلابی ، سرزنده و با نشاط دلسوزانه بکوشند.

همچنین در این آیین از کتاب برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین در استان گیلان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار رونمایی شد.

در حاشیه مراسم بازگشایی مدارس در هنرستان کیومرث صابری بخشی از دست ساخته های هنرجویان این آموزشگاه به نمایش گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار