قاچاقچی ارز نیم‌میلیارد ریال جریمه شد

ارومیه (پانا) - مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: قاچاقچی ارز در ماکو دستگیر و پس از بررسی پرونده، به پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

کد مطلب: ۹۵۵۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
قاچاقچی ارز نیم‌میلیارد ریال جریمه شد

محمد اقوامی افزود: ماموران گمرک بازرگان در بازرسی از یک مسافر خروجی، ۲۰ هزار دلار ارز قاچاق کشف و ضبط کردند.

وی اظهار داشت: پس از ارجاع این پرونده به شعبه تعزیرات حکومتی ماکو، قاچاقچی ارز به پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

وی همچنین از اعمال جریمه های سنگین برای قاچاقچیان در راستای حمایت از کالای ایرانی خبر داد و بیان کرد: قاچاقچی لوازم یدکی خودرو در خوی نیز ۵۲۰ میلیون ریال جریمه شد.

اقوامی افزود: این میزان جریمه برای قاچاق یک‌هزار و ۲۰۰ قطعه انواع لوازم یدکی خودرو صادر شده است.

اقوامی ادامه داد: علاوه بر جریمه نقدی، همه کالاهای قاچاق نیز با حکم قضات تعزیرات حکومتی ضبط می شود و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

مرزی بودن آذربایجان‌غربی از یک سو و وجود پنج پایانه مرزی فعال از سوی دیگر این استان را به محل تردد و سوء‌استفاده قاچاقچیان کالا و ارز تبدیل کرده‌است.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این استان در حدود ۹۶۷ کیلومتر بوده به طوری که این استان از طرف شمال نزدیک به ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب نزدیک به ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف مغرب نزدیک به ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار