استاندار آذربایجان غربى: آموزش و پرورش پایه گزار توسعه پایدار کشور است

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان غربى آموزش و پرورش را پایه گذار توسعه پایدار کشور دانست.

کد مطلب: ۹۵۵۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان غربى: آموزش و پرورش پایه گزار توسعه پایدار کشور است

محمدمهدی شهریاری صبح امروز در مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی 99-98 و آیین بازگشایی مدارس که در محل مدرسه فاطمیه ارومیه برگزار شد با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید گفت: با همه تحریم ها و فشارهایی که علیه کشور وجود دارد، ایران اسلامی امروز جزو 15 کشور برتر دنیا در تولید علم است و 2.1 درصد علم دنیا توسط دانشمندان و محققان ایرانی تولید می شود.

وی افزود: علی رغم همه مشکلاتی که وجود دارد در رقابت های علمی و المپیادهای جهانی نیز شاهد درخشش و افتخارآفرینی دانش آموزان و دانشجویان ایرانی هستیم لذا شما دانش آموزان باید به خود ببالید و افتخار کنید و به هیچ وجه تحت تاثیر شایعه پراکنی های بدخواهان و دشمنان قرار نگیرید.

مقام عالی استان به تقارن ایام بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: دشمن بعثی در 31 شهریور 59 حملات هوایی و در روز اول مهر 59 نیز حملات گسترده زمینی خود به استان های مختلف کشور را آغاز کرد؛ در این حملات بسیاری از مدارس تخریب شد و دانش آموزان زیادی نیز در راه صیانت از میهن اسلامی جانفشانی نمودند و شهید شدند.

شهریاری گفت: با همه این توطئه ها و تهدیدهایی که علیه کشور صورت گرفته، امروز ایران اسلامی مستقل ترین کشور دنیاست و سیاست های هیچ کشوری در سیاست های داخلی ما تاثیرگذار نیست.

وی تصریح کرد: اگر دشمن وحدت و همدلی موجود در جامعه را ببیند، جرات و جسارت توطئه‌ را نخواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است، تصریح کرد: بی تردید با همت و تلاش شما دانش آموزان بعنوان آینده سازان این کشور، ایران اسلامی در یک دهه آینده جایگاه بسیار رفیع تری در دنیا خواهد داشت و جزو ابرقدرت های علمی دنیا خواهد بود.

شهریاری اضافه کرد: امروز کارشناسان و محققان پیش‌بینی می‌کنند ظرف یک دهه آینده و با ورود نسل جدید آگاه به جامعه، بسیاری از مشکلات در بخش‌های مختلف حل می شود و آسیب ها و معضلات اجتماعی نیز به حداقل می رسد.

استاندار آذربایجان غربی در پایان از دانش آموزان خواست با اعتماد به نفس و با مطالعه و تحقیق، نقش خود را برای ساختن آینده ای درخشان برای کشور ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار