عارف: دانش‌آموزان باید مهارت یادگیری مستمر، کار مشارکتی و گفت‌وگو را کسب کنند

شهرری (پانا) - نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت کسب مهارت‌های زندگی گفت: در دنیای امروز باید تحمل نظر مخالف را در خود ایجاد کرد زیرا گفت‌وگو علاج جهان آشفته و پرتنش امروز است.

کد مطلب: ۹۵۵۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
عارف: دانش‌آموزان باید  مهارت یادگیری مستمر، کار مشارکتی و گفت‌وگو را کسب کنند

محمدرضا عارف عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در آیین بازگشایی مدارس در مجتمع آموزشی فرهنگی دخترانه صدیقه(س) شهر ری ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس گفت: دنیا به شدت غیر قابل پیش‌بینی و برنامه ریزی برای بلندمدت شده است و کسب تخصص و مهارت در زمینه‌های مختلف از جمله ریاضی، فیزیک، زیست و زبان برای نقش‌آفرینی در بیانیه گام دوم انقلاب و به خصوص اولین توصیه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در این بیانیه مبنی بر کسب علم و پژوهش و فتح قله‌های رفیع لازم است.

او با ابراز خشنودی از حضور در اولین جشن سال تحصیلی دهه پنجم انقلاب ادامه داد: مهم‌ترین مسئله ما توجه به معیشت و منزلت معلمان است و امیدواریم وزیر جدید آموزش و پرورش به معیشت و منزلت معلمان رسیدگی کند تا دغدغه معلمان فقط تربیت و اجرایی کردن سند تحول بنیادین باشد.

نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای زندگی بهتر در دنیای متغیر و پیچیده کنونی لازم است مهارت‌های دیگری مثل یادگیری مستمر که یکی از مهمترین مهارت‌های مورد نیاز در دنیای امروز است را فرا بگیریم؛ همچنین دو مهارت کار تیمی و مشارکتی و توانایی گذشت در دنیای پیچیده امروز و فضای مجازی بسیار مهم است.

او خطاب به دانش‌آموزان گفت: دختران عزیز من و آینده‌سازان این کشور، کسب این مهارت‌های مهم زندگی نیازمند تمرین و ورزیدگی در همین دوران و در همین مدرسه است در همین سن و در همین جمع‌های دوستانه و در همین دوره پر انرژی و پر شور و شوق است؛ شما باید برای شاد بودن و شاد زیستن فرا گرفتن مهارت‌های اصلی زندگی را در کنار درس‌ها و تکالیف‌تان در اولویت جدی قرار دهید.

عارف تاکید کرد: اگر دستاوردی در زندگی‌ام داشته‌ام مرهون زحمات معلمانم بوده، به عنوان کسی که سال‌ها در نهادهای مختلف مسئولیت سیاسی داشته و در عین حال کلاس درس و دانشگاه را رها نکرده، ارزش یادگیری و قدرت خلاقیت شما را به خوبی درک می‌‌کنم و در همین جا اعتراف می‌کنم که شما دانش‌آموزان در بسیاری از ساحات از من و همکارانم با استعدادتر هستید.

شایان ذکر است درآیین زنگ آغاز سال تحصیلی مدارس شهرستان‌های استان تهران که در مجتمع آموزشی - فرهنگی حضرت صدیقه طاهره(س) شهرری برگزار شد فریده اولاد قباد، فاطمه سعیدی، پروانه مافی و محسن علیجانی از دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، محمد صیدلو مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، احمد اسماعیلی‌راد فرماندار ویژه شهرری، معبودی معاون شهردار ، سرهنگ فخاری از سپاه عبدالعظیم(ع) حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار