نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس نهبندان

نهبندان (پانا) ـ همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان نهبندان نواخته شد.

کد مطلب: ۹۵۵۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس نهبندان

مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه ریحانه و با حضور امام جمعه ،فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان برگزار شد
حجت الاسلام خزائی در این مراسم گفت: عبادت و بندگی که از جمله اهداف آفرینش انسان است وقتی ارزش پیدا می کند که توام با علم باشد.

او با اشاره به اینکه ملاک ارزش انسان به علم و دانایی اوست،افزود: انسان عالم در پیشگاه خدای تعالی و مردم جایگاه ارزشمندی دارد.

امام جمعه نهبندان در ادامه با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی گفت: عبادت، علم و جهاد در این فصل با یکدیگر تقارن پیدا کرده است که ضمن گرامیداشت بهار تعلیم و تربیت، یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را نیز گرامی می‌داریم.

مهرانفر نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان در توصیه به دانش آموزان، اظهار کرد: آینده سازان این جامعه با مطالعه وصیت نامه شهدا و متون مربوط به جنگ و خاطرات رزمندگان و کتب با موضوع دفاع مقدس، سطح دانایی خود در این زمینه را افزایش داده و با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا شوند.

او در ادامه بیان کرد: مسوولیت تربیت نسل آینده کشور بر عهده دستگاه تعلیم و تربیت است و باید تلاش کرد تا با هدایت صحیح آنان و تقویت ارزش های دینی به اهداف مورد نظر کشور دست یابیم.

مهرانفر گفت: ماموریت اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه است که همان تزکیه نفس است و این مهم جز با تعامل اولیا با مدرسه عملی نخواهد شد.

مهندس بیکی در سخنان خود گفت: احترام به یکدیگر در فضای مدرسه به نوعی آموزش برای احترام در جامعه است و همچنین به موضوع مسئولیت‌پذیری به شکل جدی توجه داشته باشید و در برنامه‌ها و مسئولیت‌هایی که در مدرسه توزیع می‌شود مشارکت بالایی داشته باشید، چراکه تمرین امروز می‌تواند فردایی بسیار خوب را رقم بزند.

وی در دبیرستان دخترانه ریحانه نیز عنوان کرد: رشد و تعالی با نگاه هم طراز به آموزش و پرورش و همچنین تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و مکتب عاشورا در میان نسل حاضر می‌تواند بیش از گذشته تعالی پیدا کند و به سمت ارتقاء حرکت کند که این همان تکامل و رشدی است که مجموعه کشور نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار