در مراسم روز اول مهر

رئیس جمهوری خطاب به دانش‌آموزان: دلمان می‌خواهد کاری کنیم که از اول شهریور به فکر لذت اول مهر باشید

تهران (پانا) - رئیس جمهوری تاکید کرد جز تلاش‌های دولت، معلمان و خانواده‌ها آن‌ چیزی که برای کیفیت تحصیل دانش‌آموزان مهم است این است که محیط مدرسه باید برای دانش‌آموز لذت‌بخش باشد.

کد مطلب: ۹۵۵۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس جمهوری خطاب به دانش‌آموزان: دلمان می‌خواهد کاری کنیم که از اول شهریور به فکر لذت اول مهر باشید

حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی که صبح امروز در مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه برگزار شد، گفت: «بسیار خوشحالم که در آغازین روز سال تحصیلی جدید در جمع شما دانش‌آموزان هستم. آغاز مهر عید دانش، تحقیق و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است. برای ما امروز یک روز به یادماندنی است. هم برای شما که هر سالی که وارد مدرسه می‌شوید یک روز به یادماندنی از سال تحصیلی شما است و هم برای خانواده گرامی شما که از هفته‌ها و ماه‌ها پیش تلاش می‌کنند تا شما را ثبت‌نام کنند، لباس و کتاب‌های‌تان را تامین کنند. مهم این است که در کنار تلاش معلمان، خانواده‌ها و تلاش دولت، امروز ما فکر کنیم آن کمبودی که باید بهتر جبران شود کدام است؟»

او ادامه داد: «همه تلاش دولت این است که وزارت آموزش و پرورش، بخش‌های مدیریتی و آموزشی همه بتوانند آماده کار باشند، مدرسه به عنوان محیط آموزشی آماده باشد. کاری که ما باید انجام دهیم این است که مدرسه بسازیم، نوسازی کنیم، معلم استخدام کنیم، بودجه آموزش و پرورش را تامین کنیم و به موقع پرداخت کنیم و پشتیبان باشیم.»

حسن روحانی به افزایش بودجه آموزش و پرورش و افزایش حقوق معلمان از سال ۹۲ تاکنون اشاره کرد و گفت: «برای اینکه در ذهن معلمان و دانش‌آموزان ما بماند، در آغاز دولت یازدهم بودجه آموزش و پرورش ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده و امروز ۴۶ هزار میلیارد تومان است؛ یعنی در این شش سال به ۳ برابر افزایش پیدا کرده است. حقوق معلمان شما دانش‌آموزان به طور متوسط در سال ۹۲ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و امروز ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به طور متوسط است یعنی در این شش سال حقوق معلمان تقریبا چهار برابر افزایش پیدا کرده است. پس دولت در حد خودش تلاش کرده تا محیط و امکانات لازم برای شما را فراهم کند.»

رئیس‌جمهوری افزود: «در کنار دولت، خانواده شما است که همه آرزوی آن‌ها موفقیت شما است. خوب درس خواندن، آماده شدن برای پله‌های ترقی در آینده و مسوولیت‌پذیری در آینده؛ همه آینده کشور از آن شما است. نسل اول و دوم انقلاب در حال پایان ماموریتش است و همه کشور در اختیار شما است و شما هستید که باید آینده کشور را بسازید. پس خانواده‌ها باید به شما کمک کنند و اگر شما مشکلی در مدرسه دارید باید خانواده‌های شما بدون تعارف با مدرسه در میان بگذارند.»

روحانی به معلمان هم اشاره کرد و گفت: «مسأله سوم معلمان هستند. سنگین‌ترین بار کشور بر دوش معلمان است. آن‌ها هستند که این گل‌های زیبا را برای این که در سراسر کشور عطر آن به مشام برسد آماده می‌کنند. زحمات معلمان قابل جبران نیست. معلمانی موفق هستند که عشق به کارشان و آموزش و تربیت بچه‌ها دارند و احساس رضایت می‌کنند.»

او ادامه داد: «اما در کنار مدرسه و خانواده و معلم و دانش‌آموز، یک چیز برای کیفیت تحصیل برای ما مهم است و آن این است که محیط مدرسه باید برای دانش‌آموز لذت‌بخش باشد. این خیلی مهم است که اول مهر وای وای می‌کنید یا به به می‌گویید. ما دلمان می‌خواهد کاری کنیم که همه ما به عنوان دولت، خانواده‌ها، دولت و معلمان کاری کنیم که از اول شهریور به فکر لذت اول مهر باشید.»

رئیس‌جمهوری گفت: «مهم است که شما حس کنید که در آینده شما باید معلم خوب باشید، شما باید پزشک حاذق باشید، شما باید استاد دانشگاه باشید، شما باید مدیر عالی مقام باشید، شما باید مهندس خوب باشید، دکتر خوب باشید، آینده زندگی شما است. آینده خانواده شما است.»

رئیس‌جمهوری در ادامه بیستمین پرسش مهر را مطرح کرد و گفت: «پرسش مهر و سوال امسال ما از شما این است که آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، دلخواه، شاد و پرنشاط برای شما هست؟ اگر محیط مدرسه محیط پرنشاط برای ما است شما بنویسید ما باید چکار کنیم که این محیط شاداب‌تر و دلپذیرتر و برای شما محیطی امن‌تر و محیطی باشد که بیشتر دوست داشته باشید؟»

حسن روحانی ادامه داد: «اگر شما در کلاس با معلمان رابطه مادر و پدری برقرار کرده‌اید و آن‌ها هم شما را فرزندان خود بدانند و محیط کلاس به محیط رشد تبدیل شد، آن وقت پیشرفت کشور ما زودتر حاصل می‌شود. پس شما بنویسید که محیط مدرسه از نظر شما چگونه است؟ باید دولت، خانواده، معلمان و دانش‌آموزان چه کار کنند که محیط مدرسه برای شما شما دل‌پذیرتر باشد؟»

رئیس‌جمهوری در پایان گفت: «در این محیط رفاقت کنید، نگذارید کسی کلاس را تبدیل به دو قطبی کند که عده‌ای در کلاس فکر کنند خوب یاد گرفته‌اند و نمره بالا می‌گیرند و‌ عده‌ای هم فکر کنند این توانایی را ندارند، همه تلاش کنیم تا آینده خوبی برای خودتان و برای ایران بسازید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار