سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران: خدمات نظام اسلامی بدون محدودیت به اتباع خارجی ارائه میشود

قرچک (پانا) - سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران با بیان این نود درصد از اتباع خارجی ساکن در استان تهران را، اتباع کشور افغانستان تشکیل می دهند از سکونت اتباعی از کشورهای عراق، تاجیکستان، پاکستان و بنگلادش در مناطق مختلف استان نیزخبر داد.

کد مطلب: ۹۵۵۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران: خدمات نظام اسلامی بدون محدودیت به اتباع خارجی ارائه میشود

منصور حاجی سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران در جلسه شورای اداری قرچک که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد،در سخنانی اظهار داشت: تمامی اتباع خارجی که از برگه‌های هویت قانونی برخوردارندو بر اساس اصول اسلامی مانند شهروندان ایرانی از تمامی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردارند و این خدمات هیچ گاه قطع یا محدود نمی‌شود.

او در ادامه با اشاره به این که تعداد زیادی از اتباع خارجی در استان تهران ساکن هستند،افزود: مهمترین اصل درارائه خدمت به اتباع، ساماندهی آنان است که این مهم با همکاری هفده دستگاه در استان محقق می‌شود.

سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران با بیان این نود درصد از اتباع خارجی ساکن در استان تهران را، اتباع کشور افغانستان تشکیل می دهند از سکونت اتباعی از کشورهای عراق، تاجیکستان، پاکستان و بنگلادش در مناطق مختلف استان نیزخبر داد.

حاجی گفت: شهرستانهای جنوب شرق استان تهران شامل ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت به دلیل موقعیت خاص به ویژه در حوزه اشتغال، شصت درصد از اتباع خارجی را در خود جای داده اند.

او تصریح کرد: تمامی مسئولان موظفند تا با در نظر گرفتن ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ناشی از حضور اتباع، همکاری لازم را با اداره کل اتباع استانداری تهران در خصوص ساماندهی آنان انجام دهند.

سپس در بخش دیگری از این جلسه،بهمن خطیبی فرماندار قرچک نیز در سخنانی بیان داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته، شصت و شش درصد از سهمیه پیشنهادی شهرستان برای ایجاد فرصتهای شغلی ایجاد شده و از این نظر، قرچک رتبه هفتم استان تهران را به خود اختصاص داده است.

او افزود: شهرک صنعتی قرچک، به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های مناسب، مورد اقبال بسیاری از صاحبان صنایع قرار گرفته و با تکمیل ظرفیت فاز نخست، کار واگذاری اراضی در فاز دوم آغاز شده و طی یکسال گذشته، بیش از دویست قرارداد واگذاری با بخش خصوصی منعقد شده است.

او گفت: با راه اندازی واحدهای در حال ساخت در شهرک صنعتی قرچک، فرصتهای شغلی پایداری ایجاد و اقتصاد منطقه متحول می‌شود.

فرماندار قرچک با اشاره به تلاش دولت در اختصاص اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به مناطق روستایی اذعان داشت: امروز مناطق روستایی شهرستان قرچک، از تمامی زیرساختهای توسعه ای برخوردار است و با تکمیل عملیات عمرانی، در حال اجرای پروژه‌های فرهنگی برای ارتقاء سطح سرانه‌های عمومی هستیم که این امر نقش به سزایی در کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها شده است.

خطیبی در رابطه بامحدودیت اراضی کشاورزی در شهرستان قرچک خاطر نشان کرد: قرچک در حدود دو هزار و هفتصد هکتار اراضی کشاورزی دارد که برای توسعه این بخش، باید به سمت کشت گلخانه ای که نقش مهمی در تحقق سیاستهای اقتصادی دارد، حرکت کنیم.

/خبرنگار:مریم قنبری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار