رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

وزارت آموزش و پرورش بدون تردید مهم‌ترین دستگاه کشور است

تهران (پانا) - رئیس جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت و در آستانه بازگشایی مدارس، اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش با قریب به ۱۵ میلیون نوجوان و جوان، بدون تردید مهم‌ترین دستگاه کشور است و همین امر، وظیفه خطیر هدایت و آموزش مهارت و دانش را بر دوش دولت سنگین‌تر کرده است.

کد مطلب: ۹۵۵۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
وزارت آموزش و پرورش بدون تردید مهم‌ترین دستگاه کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه که ریاست آن را برعهده داشت، با اشاره به ضعف ها و آسیب های نظام کنونی تعلیم و تربیت، ابراز امیدواری کرد وزیر آموزش و پرورش با ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، دانش آموزان را از نظام حافظه محور به نظام فهم محور و تقویت تفکر خلاق و نقّاد سوق دهد.

وی همچنین بر اهمیت مهارت افزایی دانش آموزان تأکید کرد.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه همه وظیفه داریم به آموزش و پرورش کشور کمک کنیم، از سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواست تا مشکلات و تنگناهای مالی این وزارتخانه را برطرف کنند.

در همین راستا، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، گزارشی از عملکرد این وزارتخانه درخصوص ثبت نام دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس، مسائل و مشکلات نظام آموزشی و برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای حل این مشکلات، به هیات وزیران ارائه داد.

تعیین شورای‌عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان مرجع داوری در ۱۶ قرارداد

با تصمیم دولت، شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان مرجع داوری در اختلاف های ناشی از اجرا یا تفسیر ۱۶ قرارداد طرح های عمرانی دستگاه های اجرایی با پیمانکاران و مشاوران تعیین شد.

اصلاح مجدد آیین نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیات دولت و تشکیل شورای اطلاع‏رسانی دولت

هیات وزیران به منظور تامین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، آیین نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیات دولت و تشکیل شورای اطلاع ‏رسانی دولت را اصلاح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار