پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان؛

 هشیاری در مورد پیچیدگی‌های نوظهور اجتماعی، خاستگاهی مطمئن‌تر از دانشگاه و مدرسه ندارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 99-98 دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان با اشاره به پیچیدگی‌های نوظهور اجتماعی، گفت:‌ هشیاری که باید در عرصه‌های علمی و نظری تجلی یابد، خاستگاهی مطمئن‌تر از دانشگاه و مدرسه ندارد.

کد مطلب: ۹۵۵۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
 هشیاری در مورد پیچیدگی‌های نوظهور اجتماعی، خاستگاهی مطمئن‌تر از دانشگاه و مدرسه ندارد

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قالَ رسولُ الله (ص) :«انّ قلیل العملِ معَ العلمِ کثیرٌ و کثیر العملِ معَ الجَهل قلیلٌ«

اقدامات عالمانه کم، بسیارند و کارهای جاهلانه بسیار، اندک.

در گام دوم انقلاب اسلامی، دورانی جدید از نشاط سرزندگی و بالندگی را تجربه خواهیم کرد. متولیان نظام آموزش عمومی و عالی کشور در این دوران حیاتی و سرنوشت‌ساز، دست در دست هم به تربیت نسلی دانا و توانا، مقاوم، آگاه، وظیفه شناس و واجد مهارت‌های اساسی قیام و اهتمام خواهند نمود.

همزمان با بالندگی انقلاب اسلامی ایران، پیچیدگی‌های نوظهور اجتماعی بویژه مخاطراتی که از سوی دشمنان دین و میهن متوجه کیان جامعه و نظام اسلامی است، به هشیاری بیش از پیش جامعه یکپارچه ایران در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی نیاز دارد و این هشیاری که باید در عرصه‌های علمی و نظری تجلی یابد، خاستگاهی مطمئن‌تر از دانشگاه و مدرسه ندارد. توجه به توسعه علمی و آموزشی از اهداف بلند و متعالی نظام در گذر زمان و همواره از راهبردهای اساسی و مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

دانشجو معلمان عزیز که رسالت شاگردی و معلمی را به‌طور همزمان عهده‌دار هستند مهم‌ترین سرمایه‌های حال و آینده نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌آیند و غنی‌سازی دانش و مهارت آنها در بدو خدمت در چارچوب برنامه درسی دانشگاه، مستلزم بازبینی نظام تربیت معلم است.

آغاز سال تحصیلی 99-1398 دانشگاه‌های کشور را به دانشجویان و دانشگاهیان گرانقدر دو دانشگاه‌ فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تبریک عرض می‌نمایم و موفقیت همگان را در این سال از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار