اجرای طرح یاریگران زندگی با محوریت حمایت همسالان در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در سال جاری در مدراس کشور

شیراز(پانا - رئیس گروه دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش بر این باور است که در سال تحصیلی جدید مهمترین طرحی که مورد تاکید است و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر به اجرا در می آید طرح یاریگران زندگی است که با محوریت حمایت همسالان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه به اجرا در می‌آید.

کد مطلب: ۹۵۵۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح یاریگران زندگی با محوریت حمایت همسالان در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در سال جاری در مدراس کشور

عین الله طیموری در گردهمایی رؤسای اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی قطب جنوب غرب کشور که به میزبانی استان فارس در شیراز برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسات قطبی ،نقد و بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان است .

رئیس گروه دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این شیوه جدید بر اساس قطب بندی دفتر وزارتی استانهای خوزستان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و بوشهر به سرگروهی استان فارس قطب جنوب غرب کشور را تشکیل می دهند.

طیموری یادآور شد: از اهداف دیگر برگزاری این جلسات این است که برنامه های دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با تاکید بر تفاهم نامه هایی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح ملی و در استانها نیز با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور منعقد گردیده پیگیری شود.

وی همچنین گفت: در این روند دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش نیز در ارتباط با پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان در استانهای مورد نظر، مورد بررسی و بحث و تبادل نظر قرار گرفته و چالش ها و مشکلات پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در دانش آموزان شناسایی و راهکارهای مقابله با آنها ارائه گردد.

رئیس گروه دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در تشریح طرح هایی که توسط آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا می شود گفت: در سال تحصیلی جدید مهمترین طرحی که مورد تاکید است و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر به اجرا در می آید طرح یاریگران زندگی است.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی این طرح هم افزایی بین شورای دانش آموزی، همیاران مشاور، همیاران پیشگیری، انجمن اسلامی و ... با محوریت حمایت همسالان در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در پایه های پنجم و ششم ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه به اجرا در می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار