حمایت از نام گذاری معابر به نام شهیده‌های شهر

تهران (پانا) - رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت ما از این امر حمایت می‌کنیم که خیابانهای شهر به نام شهیده‌های شهر باشند.

کد مطلب: ۹۵۵۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از نام گذاری معابر به نام شهیده‌های شهر

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور در صد و شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اظهار داشت: تهران با ۳۳ هزار و ۱۸۸ شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر، ام‌القرای کشور بزرگ ایران و جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم در طول دفاع مقدس از همه اقشار حامی رزمندگان بودند، تصریح کرد: مردم شهر تهران با حضور در نمازهای تاریخی جمعه این حمایت را نشان داده‌اند. این در حالی است که شهر تهران ۹۲ بار بمباران شده و در این اتفاق، ۲۵۹۸ نفر از مردم شهر تهران به شهادت رسیدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در شهر تهران ۸۰۰ یادمان شهدا وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد ۳۰ درصد یعنی حدود ۲۴۸ مورد متعلق به شهدای گمنام است.

سردار کارگر با اشاره به حضور شهروندان تهرانی در مراسم تشییع پیکر ۱۳۵ شهید غواص در سال ۹۷ و ۱۵۰ شهید گمنام در ماه‌های گذشته عنوان کرد: تهران، نقطه کانونی برای نمادهای مرتبط به مقاومت است و همین موضوع می‌تواند جوانان ایرانی را به آینده امیدوار کند. این در حالی است که همه اقشار و اصناف، اقوام و گرایش‌های سیاسی حامی دفاع مقدس و شهدا هستند و یکی از سیاست‌های اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جلوگیری از جهت‌گیری‌های سیاسی و جناحی در این موضوع است. دفاع مقدس کلید وحدت در شهر تهران و کشور است و شهدا حلقه وصل دوست‌داران امام (ره)، انقلاب اسلامی و ایران هستند.

در ادامه جلسه، سردار کارگر از شهردار تهران و رئیس شورای شهر به دلیل حساسیت و توجه ویژه به موضوع حذف نام شهدای بزرگوار از خیابان‌های شهر گفت: در این باره اقدامات خوبی انجام شد و ما امیدواریم در آینده با هوشیاری و مواظبت شاهد این دست از اتفاقات ناپسند نباشیم.

وی با اشاره به برگزاری شوراهای ترویجی در شهرداری تهران عنوان کرد: در گذشته شوراهای ترویجی روحیه جهادی، مقاومت و شهادت در شهرداری تهران تشکیل می‌شد و نتایج خوبی را به همراه داشت. اما هم‌اکنون یک سال است که این جلسات در شهرداری تشکیل نمی‌شود و ما از شورا خواهش می‌کنیم تا مجدداً نسبت به برگزاری این جلسات توجه ویژه داشته باشند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر این نکته که هم‌اکنون ۱۵ موزه دفاع مقدس در سراسر کشور وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر، ۶ موزه آماده افتتاح است و در ابتدای سال ۹۹ در سراسر کشور ۲۱ موزه دفاع مقدس خواهیم داشت که تمامی این موارد توسط دولت و شهرداری‌ها ساخته شده‌اند.

سردار کارگر با بیان اینکه در سال ۹۳ در بنیاد حفظ آثار، ۷۰۰ عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس وجود داشته است، عنوان کرد: طی ۴ سال گذشته موفق شدیم این تعداد را به بیش از ۴۰۰۰ عنوان برسانیم.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور توضیح داد: در سال گذشته ۷ میلیون نفر از مردم به مناطق راهیان نور اعزام شده‌اند و در حال حاضر ۵۸ یادمان دفاع مقدس در ۷ استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر وجود دارد. این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد از اعزام‌شدگان به مناطق راهیان نور بین ۱۵ تا ۳۰ سال سن داشتند و اکثر آنها اصلاً در دوران جنگ و دفاع مقدس به دنیا نیامده بودند. این نشان می‌دهد که ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موفق بوده‌ایم.

وی با تأکید بر این نکته که شهر تهران باید پرچمدار این حرکت باشد، اضافه کرد: در گذشته روزانه ۳۰۰ نفر از موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید می‌کردند که امروز این عدد به روزانه ۱۰۰۰ نفر ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سال گذشته اضافه کرد: این نمایشگاه با بیش از ۱۰۰۰ دستاورد برگزار شد و تلاش می‌کنیم تا در سال جدید در موضوع دفاع مقدس ۵۰۰ برنامه محوری و اصلی و ۱۲۰۰ برنامه استانی و ۱۰۰۰۰ برنامه در روستاها و شهرها را اجرایی کنیم.

سردار کارگر با بیان اینکه در روز گذشته برای اولین بار نمایشگاه بزرگ پهپادهای ساقط ‌شده توسط جمهوری اسلامی با حضور فرمانده کل سپاه افتتاح شد، تصریح کرد: به زودی نمایشگاهی برای نمایش آثار به غنیمت گرفته شده از داعش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جلوگیری از تحریف و به انحراف کشاندن دفاع مقدس است به نام‌گذاری خیابان‌های شهر تهران به نام شهدای خانم اشاره کرد و گفت: ما این موضوع را هم مورد بررسی قرار خواهیم داد، زیرا نقش زنان در دفاع مقدس مغفول واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار