برگزاری مراسم روز شکوفه ها و غنچه ها در حرم مطهر رضوی

مشهد (پانا)- مراسم روز شکوفه ها و غنچه ها با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و بیش از 600 دانش آموز پایه اول ابتدایی و نوآموز پیش دبستانی به نمایندگی از یک میلیون و 500 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی سراسر کشور در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۵۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم روز شکوفه ها و غنچه ها  در حرم مطهر رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم گفت: امروز روز شکوفه ها و غنچه هاست و شکوفه های باغ تعلیم و تربیت و بوستان علم و ادب امروز وارد مدرسه می شوند و خواندن و نوشتن می آموزند و این روز به عنوان یکی از خاطره انگیزترین روزهای زندگی برای آن ها جاودانه خواهد ماند.

وی افزود: بیش از 600 دانش آموز پایه اول ابتدایی و نوآموز پیش دبستانی مشهد مقدس به نمایندگی از یک میلیون و 500 هزار دانش آموز کلاس اول سراسر کشور سال تحصیلی خود را در کنار مضجع منور آقا علی ابن موسی الرضا (ع) آغاز می نمایند و چه افتخار بزرگی نصیب این عزیزان شده است چرا که بسیاری از دانش آموزان سراسر کشور آرزو داشتند در این مراسم حضور داشته باشند و سال تحصیلی خود را با زیارت امام هشتم (ع) آغاز نمایند.

خدابنده تصریح کرد: زندگی دانش آموزان کلاس اول از امروز تغییر می کند و فصل جدیدی از زندگی را آغاز خواهند کرد و نظم و انظباط، رعایت قوانین و مقررات، احترام به معلم، احترام به پدر و مادر و احترام به بزرگترها را از آموزگاران می آموزند و در زندگی رعایت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار کرد: در سال تحصیلی 99-98 قریب به یک میلیون و 290 هزار دانش آموز در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل خواهند شد که از میان آن ها بیش از 140 هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی تحصیل خواهند کرد.

وی در پایان گفت: در سال تحصیلی گذشته قریب به 132 هزار دانش آموز کلاس اول در استان خراسان رضوی تحصیل کردند که در سال تحصیلی 99-98 این آمار به 140 هزار دانش آموز رسیده است و بیش از هفت هزار دانش آموز پایه اول به جمعیت دانش آموزی استان اضافه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار