پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید؛

نیکزاد: سند تحول بنیادین به عنوان عالی‌ترین نقشه راه آموزش‌وپرورش مد نظر همکاران باشد

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آستانه بازگشایی مدارس با صدور پیامی فرا رسیدن بهار تعلیم وتربیت و آغاز سال جدید تحصیلی را تبریک گفت.

کد مطلب: ۹۵۵۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نیکزاد: سند تحول بنیادین به عنوان عالی‌ترین نقشه راه آموزش‌وپرورش مد نظر همکاران باشد

متن پیام عسکری نیکزاد به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام آفریدگاری که انسان را به زیور اندیشه و تفکر آراست و او را امانتدار این ودیعه الهی قرار داد.

اول مهر، رویش شور دانایی در قلب فرزندان این مرز و بوم و سرآغاز دوستی، مهربانی و محبت و همچنین یادآور آغاز دورانی خاص از تلاش و کوشش در راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

این روزها،همکاران ارجمندم در استان مازندران، همگام و همراه با سراسر کشور، آماده شدند تا با ایفای نقش مؤثرتر در ارتباط با آموزش و پرورش به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نهاد کشور، فصل دیگری از همت صادقانه را شروع کنند و با زمزمه محبت خود در مسیر تربیت نیروی انسانی عالم، خلّاق، فکور، مومن و پای‌بند به ارزش‌های دینی و اخلاقی گام‌های موثری بر‌دارند.

دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت به روشنی بر جایگاه رفیع آموزش و پرورش واقفند و با عنایت به سخن فاخر مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) که فرمودند: «مسأله تعلیم و تربیت، مسأله زندگی دادن و ولادت بخشیدن به یک انسان است» اهتمام جدی دارند تا برای دانش‌آموزان، «هویت‌بخش» و «هویت‌آفرین» باشند و باور دارند که اقدامات آنان می‌تواند جامعه‌ای را بسازد؛ لذا در آستانه سال جدید تحصیلی از معلمان فرهیخته و مدیران به‌عنوان عزیزترین سرمایه‌های کشور صمیمانه می‌خواهم؛ در تربیت نسلی متعهد به ارزش‌های دینی و ملی، دارای تفکر انتقادی و صبور در گفتگو، ماهر، واجد روحیه انقلابی و سرزنده و بانشاط، دلسوزانه بکوشند. همچنین از دانش‌آموزان عزیز می‌خواهم در کسب فضیلت‌های فردی و مهارت‌های اجتماعی کوشا باشند و قدر این دوران سرنوشت ساز را بدانند. امید دارم که این آینده سازان، با توکل به خداوند و اعتماد به نفس و تلاش و جدیت در فراگیری علم و دانش، مسیر سعادت و موفقیت خود را به سوی آینده ای درخشان بگشایند.

به همه همکاران ارجمند توصیه می‌کنم در کلیه برنامه‌های خود، سند تحول بنیادین را به عنوان عالی ترین نقشه راه آموزش و پرورش مد نظر قرار دهند تا بتوانیم در پرتو آن و دیگر اسناد بالادستی و با توجه به ساحت‌های مختلف تربیت، توسعه عدالت آموزشی، انسجام اجتماعی، گسترش مشارکت، توجه به منزلت و جایگاه معلم، تعمیق هویت ایرانی و اسلامی، بسط فرهنگ گفتگو در مسیر تابناک تعلیم و تربیت و پرورش نسلی توانمند و آراسته به فرهنگ ایرانی- اسلامی بکوشیم.

طلیعه بهار تعلیم و تربیت با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و با هفته دفاع مقدس هم زمان است. به همین مناسبت، ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) یاد و خاطره مردان بی ادعا و حماسه آفرین صحنه های ایثار، مقاومت و فداکاری را گرامی می دارم و بر روح بلند امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر درود و سلام اهدا می نمایم.

در پایان فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت را به محضر فرهنگیان و دانش آموزان محترم تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند متعال، سربلندی و عزت روز افزون این عزیزان را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) خواستارم.

عسکری نیکزاد

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار