مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: شرکت17500 کلاس اولی در مراسم شکوفه‌ها

بیرجند(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از حضور 8 هزار و 384 دختر و 9 هزار و 116 پسر کلاس اولی در مراسم شکوفه ها در بیش از 656 کلاس درس خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۵۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: شرکت17500 کلاس اولی در مراسم شکوفه‌ها

محمد علی واقعی صبح امروز در حاشیه برگزاری مراسم شکوفه ها، جوانه ها و غنچه ها اظهار کرد: علاوه بر شرکت دانش آموزان کلاس اولی در مراسم شکوفه ها تعداد 13 هزار و 477 دانش آموز کلاس هفتمی نیز در مراسم جوانه ها شرکت کردند که از این تعداد؛ 6 هزار و 654 نفر دختر و 6 هزار و 793 نفر نیز پسر بودند.

وی، با اشاره به رشد 4 درصدی جمعیت دانش آموزی استان در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید 180 هزار دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی حضور دارند که از این تعداد قریب 90 هزار و 180 نفر پسر و 84 هزار و 820 نفر نیز دختر می باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، نسبت دانش آموزان پسر به دختر استان را 51/7 به 48/3 دانست و ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار 774 آموزشگاه با 9 هزار و504 کلاس درس در استان فعالیت می کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که آموزشگاه های استان نبست به سال گذشته 25 باب افزایش داشته است، افزود: در حال حاضر 13 هزار و 351 فرهنگی در فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان این خطه از میهن اسلامی مان مشارکت دارند که از این تعداد 6هزار و 546 نفر مرد و 6 هزار و 813 نفر نیز زن هستند.

واقعی، نبست جمعیت فرهنگیان مرد به زن استان را 49 به 51 درصد دانست و خاطر نشان کرد: بچه ها باید در مدرسه لذت یادگیری را تجربه کنند و هرچیزی که موجب می شود دانش آموزان این لذت را از دست بدهند باید حذف شود.

وی با بیان این که مدرسه ی خوب مدرسه ای است که بتواند دانش آموزان مهارت محور تربیت کند، ابراز داشت: با تعامل بیش از پیش خانه و مدرسه نگاه و نگرش جامعه نسبت به آموزش و پرورش و مدرسه اصلاح شده و اجرای سند تحول بنیادین و دستیابی به اهداف تعیین شده این سند سرعت بیشتری می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر تحقق عدالت آموزشی در مدارس استان تأکید کرد و یاد آور شد: علی رغم تمام مشکلاتی که در کمبود نیروی انسانی داشتیم با مساعدت های وزارت آموزش و پرورش در تخصیص ساعات حق و التدریس، ساماندهی هدفمند نیروی انسانی و استفاده بهینه از فضاهای آموزشی موفق شدیم براین مشکل در کوتاه مدت غلبه کنیم به گونه ای که تمامی کلاس های درس معلم داشته و کلاسی در استان بدون معلم نخواهد بود.

گفتنی است مراسم شکوفه ها در دبستان محدثه، مراسم جوانه ها در دبیرستان دخترانه شاهد دوره اول و مراسم غنچه ها در دبستان امام رضا(ع) شهر بیرجند به صورت نمادین برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار