کتک خوردن خبرنگار روس در تقسیم

خبرگزاری پانا: یک خبرنگار روس در حالیکه از خودروی پلیس در میدان «تقسیم» استانبول عکس‌برداری می‌کرد، به شدت مورد ضرب و شتم مأموران پلیس ترکیه قرار گرفت.

کد مطلب: ۹۵۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، یکی از خبرنگاران روزنامه «نوویه گازیه‌تا» در حالیکه از یک خودروی پلیس در میدان «تقسیم» استانبول عکس می‌گرفت مورد ضرب و شتم چندین پلیس ترکیه‌ای قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، خودرویی که خبرنگار روزنامه روسی در حال عکس گرفتن از آن بود، فاقد پلیس بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که چند مرد با لباس‌های ساده به او نزدیک شدند و از او خواستند که عکسبرداری را متوقف کند و سپس با توسل به زور، خبرنگار مذکور را به یک خیابان باریک بردند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

خبرنگار مذکور به بیمارستان مستقل شد و هم‌اکنون در اداره پلیس نگه داشته شده است.

درگیری‌ها در ترکیه از دو هفته پیش در اعتراض به قطع درختان پارک «گزی» استانبول در نزدیکی میدان «تقسیم» آغاز شد که با خشونت پلیس روبرو شد و در نهایت به تظاهرات ضددولتی در سراسر ترکیه و دیگر کشورهای جهان تبدیل شد.

معترضان ترکیه اعلام کرده اند تا زمانیکه دولت ترکیه از طرح‌های بازتوسعه پارک گزی کناره‌گیری نکند، تظاهرات را رها نمی‌کنند و در آخرین موارد، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه از مواضع خصمانه خود در مقابل معترضان کوتاه آمد و اعلام کرد که به منظور پایان دادن به اعتراضات ترکیه، تا زمان مشخص شدن تصمیم دادگاه، تمامی پروژه‌های پارک گزی را به تعویق می‌اندازد.

منبع: جهان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار