در گفت و گو با پانا

طراح لباس «در کنار هم2»: طراحی لباس در تلویزیون سخت تر از سینماست

تهران (پانا) - مهسا امینی شکیب طراحی لباس سریال تلویزیونی «در کنار هم2» این حرفه را در سریال سازی به دلیل اهمیت حفظ راکورد در قسمت های زیاد، محدودیت ها و خط قرمزهای بیشتر، اضافه شدن پیوسته ماجراها و کاراکترهای جدید سخت تر از سینما توصیف کرد.

کد مطلب: ۹۵۵۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
طراح لباس «در کنار هم2»: طراحی لباس در تلویزیون سخت تر از سینماست

مهسا امینی شکیب طراح لباس سریال تلویزیونی «در کنار هم2» در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره چالش‌های انتخاب لباس در این سریال گفت: « «در کنار هم 2» داستان زندگی سه خانواده است که هر خانواده و هرشخص ویژگی‌هایی دارد و ما با توجه به ویژگی‌های هر شخصیت سعی کردیم از لباس‌های متناسب با آن‌ها استفاده کنیم. برای مثال لباس‌های پدربزرگ کت و شلوار در بیرون و جلیقه در خانه است که او را در نحوه پوشش متمایز از فرزندان خود نیز می‌کند. همچنین مادربزرگ به دلیل اینکه اهل فضای مجازی و فردی به روز است، در پوشش خود نیز از رنگ‌های شاد و متنوع استفاده می‌کند و با فرزندان و نوه‌هایش ارتباط خوب و صمیمی دارد.»

وی افزود: همچنین خانواده سهراب (با بازی آرش نوذری) نیز نسبت به خانواده سیاوش (رامین ناصر نصیر) خانواده‌ای منطقی‌تر است. بنابراین از نظر لباس و طراحی نیز تلاش کردیم این ویژگی ها را به مخاطب القا کنیم.

امینی شکیب درباره مولفه‌های مهم در طراحی لباس سریال های تلویزیونی طولانی بیان کرد: «طراحی لباس در سریال‌‌های با تعداد قسمت زیاد باید بسیار متنوع باشد. در شخصیت‌پردازی باید به وحدت رنگی نسبت به کاراکترها فکر کرد. از طرفی تلویزیون محدودیت‌های خاص خود را در این زمینه دارد و باید به آن قایل بود.»

وی با مقایسه کیفیت طراحی لباس در سینما و تلویزیون عنوان کرد: «به نظرم طراحی لباس در سینما، به دلیل بودجه بیشتر، قطعا باکیفیت بهتری انجام می شود. در حالیکه در تلویزیون این کار چه بسا سخت تر است. زیرا در سینما فیلمنامه آماده در زمان پیش تولید در اختیار طراح لباس قرار دارد اما در سریال‌ها گاهی متن کاملا آماده نیست و در هر قسمت هم ماجراهای جدیدی در داستان رقم می‌خورد، کاراکترهای جدید اضافه می‌شوند و هریک باید لباس خاص خود را داشته باشند که این کار طراحی را سخت می‌کند. ضمن اینکه حفظ راکورد در تلویزیون سخت تر از سینماست.»
این طراح لباس ادامه داد: از طرفی در سریال‌ها بعضا به گذشته فلش‌بک زده می‌شود و تاکید بر تمایز گذشته و حال در طراحی لباس اهمیت زیادی دارد. با وجود این، در سریال «در کنار هم2» تعامل خوبی با تهیه‌کننده و کارگردان و نویسنده داشتیم و به طراحی‌های خاصی درباره هر کاراکتر رسیدیم.
«در کنار هم ۲» با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخــدر، کاری است از گروه خانواده شبکه دو سیما که روزهای تصویربرداری خود را سپری می‌کند. تهیه‌کنندگی این اثر را آرزو ابوحمزه و کارگردانی آن را داریوش جهانگیری برعهده دارند.
سایر عوامل این سریال تلویزیونی عبارتند از:
نویسندگان: محمد عباس نژاد، شاهرخ باقری نژاد، ناظر کیفی: قاسم سیلسپور، کارشناس گروه تحقیق و گردآوری: حنانه شفیعی، مدیر برنامه ریزی: امیرحسین مدرس، دستیاران کارگردان: میثم بیدقی، علی شجاع، مدیر تصویربرداری: رضا مقصودی، تصویربردار: رضا ثامری، نورپرداز: نوید عبدلی، دستیار تصویر: وحید ویسی، تدوین: حسین باقری، طراح گریم: محمود آسمانی، مجریان گریم: مینو قبادی، علی اژدری، دستیار گریم: شهین رضی پور، صدابردار: فرشید احمدی، دستیاران صدا: پدرام رمضانپور، کیانوش شفق، طراح صحنه: امیر بنایی، طراح لباس: مهسا امینی شکیب، منشی صحنه: آناهیتا کارخانه، عکاس: پریسان سهراب زاده، مدیر تدارکات: حمید آدینه وند، دستیاران تدارکات: حفیظ حبیبی، آرش یوسفی و مدیر روابط عمومی: رکسانا قهقرایی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار