سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

241 هزار دانش آموز بوشهری سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند

بوشهر(پانا)-سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همزمان با بازگشایی مدارس ۲۴۱ هزار دانش آموز استان بوشهر سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

کد مطلب: ۹۵۵۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
241 هزار دانش آموز بوشهری سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، غلامحسن حسینی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان بوشهر با اشاره به آغاز سال تحصیلی از اول مهرماه در بیش از 2200 واحد آموزشی اظهار داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 240 هزار دانش آموز استان بوشهر در تمام مقاطع تحصیلی راهی‌کلاس‌های درس می‌شوند.

وی، از تجهیز 8 هزار و 278 کلاس درس در استان خبر داد و بیان کرد: همزمان با بازگشایی مدارس 241 هزار دانش آموز استان بوشهر در 8 هزار و 287 کلاس درس، سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهربا بیان اینکه دانش‌آموز در استان نسبت به سال گذشته 4.9 درصد افزایش یافته است افزود:از این تعداد دانش‌آموز سه هزار نفر معادل 28 درصد در مدرسه‌های غیردولتی مشغول به تحصیل می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه هیچ کلاس درسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نمی‌ماند خاطر نشان کرد: با وجود اینکه آموزش و پرورش استان بوشهر با کمبود 630 معلم روبه‌رو است اما با تلاش و برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچ کلاس بدون معلمی نمی‌ماند.

وی، با اشاره به جبران کمبود معلم کلاس‌های درس تصریح کرد: بخشی از کمبود نیرو از محل جایگزینی، توسعه مدرسه‌های غیردولتی، بسته‌های حمایتی، جذب نیروهای حق‌التدریس، خرید خدمات، واگذاری ساعت به نیروهای بازنشسته جبران می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش از نظر بازنشستگی نیروها به سمت سونامی بازنشستگی در حال حرکت است تاکید کرد: با توجه به وضعیت بازنشستگی فرهنگیان مکلف هستیم در مسیر تامین نیروهای مورد نیاز کلاس‌های درس حرکت کنیم.

حسینی، با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش آموزش و پرورش گفت: با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی مشکلات آموزش و پرورش کاهش می‌یابد.

وی،گسترش اقتصاد مقاومتی درآموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و افزود: در اقتصاد مقاومتی با برنامه‌ریزی بهتر و منسجم‌تری حرکت می‌کنیم و بتوانیم اعتبارات را به نحومناسبی توزیع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار