معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: توزیع 2000بسته نوشت افزاری بین دانش آموزان نیازمند تبریزی

تبریز (پانا) - رییس هیات مدیره مرکز نیکوکاری تربیت و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از توزیع 2000 بسته نوشت افزاری بین دانش آموزان نیازمند تبریزی خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۵۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: توزیع 2000بسته نوشت افزاری بین دانش آموزان نیازمند تبریزی

علمی در دومین اجلاسیه روسای هیات عامل مراکز نیکواری آذربایجان شرقی در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان گفت: احسان و نیکوکاری از کارهای اجتماعی ، دینی و اخلاقی محسوب می شود و هرکس از ذات پاک و سالم برخوردار است ، اهل احسان و نیکوکاری می باشد.

ادامه داد: بزرگترین احسان و نیکوکاری، شناسایی دانش آموزان بی بضاعت و کمک به آن است برای این که اکثر آسیب های اجتماعی نوجوانان ناشی از فقر است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت : 750 هزار دانش آموز در استان آذربایجان شرقی تحصیل می کنند که از این تعداد 350 هزار دانش آموزآن در تبریز زندگی می کنند که از میان آن ها 24 هزار دانش آموز نیازمند در سطح تبریز شناسایی کردیم که از بین آنها 2000 دانش آموز به شدت به کمک نیاز دارند.

علمی در ادامه گفت: با توجه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی جدید و برای حمایت تحصیلی از دانش آموزان مستعد و نیازمند، مرکز نیکوکاری تربیت آموزش و پرورش استان نسبت به تهیه و توزیع 2 هزار بسته نوشت افزاری اقدام کرده است.

وی با بیان این که هم اکنون توزیع بسته های نوشت افزاری در محل سازمان دانش آموزی استان در حال انجام است، ادامه داد: لیست دانش آموزان نیازمند پس از اعلام مدارس و نواحی پنج گانه تبریزبه دفتر مرکز نیکوکاری تربیت واقع در سازمان دانش آموزی استان ارسال شده است و این مرکز نیز به نسبت این تعداد دانش آموز، بن هدیه به مدارس ارسال کرده است.

رییس هیات مدیره مرکز نیکوکاری تربیت افزود: اولیاء محترم نیز پس از دریافت بن هدیه به سازمان دانش آموزی مراجعه کرده و می توانند بسته حمایتی را دریافت کنند و البته لازم به ذکر است که کمیته امداد استان در شناسایی و کمک به دانش آموزان نیازمند با مرکز نیکوکاری تربیت همکاری های لازم را داشته است.

علمی در ادامه گفت: امسال جشن عاطفه ها، 10 مهرماه در مدارس برگزار می شود که به همین منظور، پاکت های جمع آوری کمک های دانش آموزان جهت توزیع در مدارس به نواحی پنج گانه تبریز ارسال شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان کرد: مدیران مدارس موظف هستند پس از برگزاری مراسم جشن عاطفه ها و تا 15 مهرماه وجوه جمع آوری شده را به شماره حساب مرکز نیکوکاری تربیت آموزش و پرورش استان واریز کنند.

در ادامه بیان کرد: اولین ژگی مهم مراکز نیکوکاری سرعت بخشیدن در خدمت به مردم و دومین ویژگی پایین آوردن هزینه و سومین ویژگی این مراکز بالا بردن کیفیت خدمات رسانی به مردم است.

گفت: در زمینه خدمات سلامت و بهداشت در استان با همکاری دندانپزشکان در پایه چهارم و پنجم به وضع بهداشت دندان دانش آموزان نیازمند که تعداد آنها حدود هزار نفر است رسیدگی شد.

پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: در زمینه خدمات فرهنگی ، دانش آموزانی که در حاشیه شهر تبریز زندگی می کنند را که تعداد آنها حدود 400 نفر است را به عنوان زیارت اولی به مشهد مقدس اعزام کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار