بزرگترین مجموعه فرهنگی در اردبیل ساخته می شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت:بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری تالار شهر با اعتبار ۴۰میلیارد تومان در دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۹۵۵۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین مجموعه فرهنگی در اردبیل ساخته می شود

اکبر بهنام جو در جریان سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اردبیل اظهار کرد:تالار شهر در مرکز استان چندین سال است با تزریق اعتبار کم در حال اجرا اما پیشرفت فیزیکی خوب نداشته است.

او با بیان اینکه ایجاد زیرساخت برای توسعه فرهنگ و هنر ضرورت دارد افزود: در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد به استان اردبیل علاوه بر امضای تفاهم نامه ۶۰ میلیارد تومانی قرار شد مبلغ ۴۰ میلیارد تومان خارج از نوبت برای سرعت بخشیدن به پروژه مجموعه بزرگ تالار شهر اختصاص پیدا کند و به زودی پیگیری های لازم جهت عقد قرار داد انجام می شود.

استاندار اردبیل افزود:علاوه بر تکمیل چند پروژه بزرگ، تکمیل مجتمع های فرهنگی شهرهای کلور، هشتجین،عنبران و پارس آباد نیز مورد تصویب قرار گرفت.

بهنام جو همکاری دستگاه ها در رابطه با شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی را یاد آور شد و افزود: برای کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات نوپدید باید از ظرفیت رسانه ها و هنرمندان استفاده شود و حضور این قشر در میزگردها ضرورت دارد.

او گفت: انتقال و جابه جایی پادگان ارتش از مرکز شهر به ناحیه دیگر قرار است کارهای و زیرساخت های فرهنگی و هنری در محل این پادگان اجر و عملیاتی شود و لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد نیز در این محدوده مشارکت کند‌.

استاندار اردبیل از هنرمندان و رسانه ها بازوی توانمند فرهنگ یاد کرد و افزود:اعتماد و وثوق قاطبه مردم به رسانه های رسمی و هنرمندان غیر قابل کتمان است و ورود این قشر برای کاهش آسیب ها و شناسایی آن حایز اهمیت است.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرودگاه اردبیل در اتمام سفر سه روزه خود موقع ترک استان اردبیل در نشست با خبرنگاران گفت:پوشش بیمه‌ای خبرنگاران و هنرمندان مورد توجه قرار گرفته و صندوق حمایت از هنرمندان در این رابطه برنامه مدون دارد.

سیدعباس صالحی با تاکید بر پیوست رسانه‌ای در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: با پیوست رسانه ای در پروژه های عمرانی می‌توان اقتصاد رسانه ها را مورد حمایت قرار داد.

او در ادامه بیان کرد: احداث اردوگاه کانون فرهنگی و تربیتی مساجد در استان و تجهیز فضاهای فرهنگی در مدت ۲ سال، تجهیز کتابخانه‌ها با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال تصویب این سفر بود‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ادمین های گروه های مجازی شامل چتر حمایتی ارشاد نمی شوند و نمی توانند عضو خانه های مطبوعات مستقر در استان ها شوند‌‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار