مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: دفاع مقدس امتداد نهضت سرخ عاشورا است

بیرجند (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دفاع مقدس یاد آور حماسه سازی ها و حماسه سرایی های فرزندان غیرو ایران اسلامی و در امتداد نهضت و قیام عاشورای حسینی است.

کد مطلب: ۹۵۵۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: دفاع مقدس امتداد نهضت سرخ عاشورا است

محمد علی واقعی،صبح امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده بسیج فرهنگیان استان، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس و تقارن آن با فصل بازگشایی مدارس بهترین فرصت برای انتقال ارزش‌های ایثار و شهادت به نسل جوان است.

او، با بیان این که مقطع تاریخی دفاع مقدس در شکل، فرم و محتوا بسیار بر ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری مطابقت دارد، تصریح کرد:امنیت و آرامش امروزمامرهون پایمردی و ایستادگی عزیزان ایثارگر، شهید، جانباز، آزاده و صبر و فداکاری خانواده آنان است که استوار و محکم در مقابل رژیم بعثی با تکیه به نیروی ایمان و اراده ایستادگی کرده و از میهن اسلامی خود در مقابل متجاوزان دفاع کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به نقش آفرینی دانش آموزان و معلمین، به ویژه معلمین و دانش آموزان شهید، آزاده، ایثار گر و جانباز استان در طول هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: پاسداشت خون شهدا و حفاظت از ارزش‌های والای آنان مهم ترین رسالت ما به عنوان پرچمداران تعلیم و تربیت است.

واقعی اضافه کرد: باید ارزشهای دفاع مقدس و رشادت‌ها و حماسه‌های بی بدیل شهدا، رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و جانبازان را سینه به سینه به نسل جوان منتقل کرده و فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه ترویج داده و روحیه جهاد، ایثار و رشادت را در نسل جوان تقویت نماییم.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از سند تحول بنیادین به عنوان نسخه شفا بخش آموزش و پرورش یاد کرد و ابراز داشت:تمام اتفاقات خوب و شایسته که بعد از دفاع مقدس در کشور روی داده و امروز ایران را علیرغم همه دشمنی‌ها به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل کرده است، سرچشمه گرفته از داشته‌ها و سرمایه‌هایی است که ریشه در دوران دفاع مقدس دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با تأکید بر مفهوم «امید» و با بیان این که بزرگترین قشر امیدآفرین برای آینده، نسل جوان است، افزود: یک نسل امیدوار و دارای آرمان که آینده را روشن می‌بیند می‌تواند ضمن ایثارگری میدان‌های بزرگی مانند دفاع مقدس را اداره کند.

او، با بیان این مطلب که امروز در هر رشته‌ای از علوم و فناوری‌های پیشرفته و مدرن دنیا حرفی برای گفتن داریم یک عقبه جهادی دارد، با اشاره به تأکید سند تحول بر پرورش و تربیت نسلی خلاق، شجاع، جهادگر، ایثارگر، دانشمند و متعهد، خاطر نشان کرد: غفلت از اجرای سند تحول ما را از تعلیم و تربیت اسلامی دور می سازد. از این رو فقط سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌تواند روحیه ایثار را در نسل جوان استمرار بخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار