در ششمین نشست شورای پروژه مهراستان مطرح شد: ترویج شعائرالهی نخستین قدم درمسیرتعلیم و تربیت اسلامی

بیرجند (پانا) J مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تقارن فصل بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، آقا اباعبدالله الحسین(ع) گفت: حفظ و ترویج شعائر دینی و الهی نخستین قدم در در مسیر تعلیم و تربیت اسلامی است.

کد مطلب: ۹۵۵۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
در ششمین نشست شورای پروژه مهراستان مطرح شد: ترویج شعائرالهی نخستین قدم درمسیرتعلیم و تربیت اسلامی

محمد علی واقعی صبح امروز در ششمین نشست شورای پروژه مهر که با حضور مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان در محل اتاق کنفرانس این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: مهم ترین رسالت ما در فرایند تعلیم و تربیت فراهم آوردن زمینه تحصیل بدون دغدغه ی دانش آموزان استان در فضایی شاد، معنوی و مطمئن است.

او با بیان این که دین مبین اسلام مخالف فضای شاد در مدارس نیست تصریح کرد: البته فراهم کردن فضای شاد درمدارس باید مناسب با ایام ملی و مذهبی باشد. نه این که خدای نکرده به بهانه فصل بازگشایی مدارس حرمت ماه محرم، ماه خون خدا و ماه حزن آل ا... شکسته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از شهدا، رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و آزادگان ایران اسلامی به عنوان سرمایه های ارزشمند این نظام مقدس یاد کرد و ادامه داد: شهدا، معلمان و اساتید درس ایثار، رشادت و شهامت هستند که با قلم خون خود فرهنگ دفاع از حریم ولایت و حرم آل ا... را به ما آموختند.

واقعی با بیان این که با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت 180 هزار دانش آموز دختر و پسر استان در دوره های مختلف تحصیلی با یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس آغاز سال تحصیلی جدید را گرامی داشته و در سنگر علم و دانش قرار می گیرند، ابراز داشت: دستاوردهای امروز ایران اسلامی مرهون رشادت های فرزندان این آب و خاک در طول 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم و وطن است.

گفتنی است مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان به ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه مهر در شهرستان محل خدمت خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار