افت ۱.۹ واحدی بورس،کاهش ۰.۱ درصدی بازار سکه درهفته گذشته

تهران (پانا) - بازار سرمایه از ابتدای امسال تا کنون در حالی بازدهی بیش از ۶۴ درصدی را به ثبت رسانده که در هفته گذشته افت ۱.۹ واحدی را به همراه کاهش ۰.۱ درصدی در بازار سکه تجربه کرد.

کد مطلب: ۹۵۵۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
افت ۱.۹ واحدی بورس،کاهش ۰.۱ درصدی بازار سکه درهفته گذشته

مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سالجاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۶۴.۶۵ درصد رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالی است که در این مدت بازار ارز(دلار) با افت ۱۲.۵ درصدی و بازار سکه با کاهش ۱۲.۶ درصدی مواجه بوده‌اند.
این گزارش می‌افزاید: این در حالی است که در هفته‌ای که گذشت نیز بازار سرمایه افت ۱.۹درصدی، بازار ارز(دلار) رشد یک درصدی و بازار سکه کاهش ۰.۱ درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.
همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار در هفته گذشته نشان می‌دهد در این مدت تعداد ۳۷۶۶۰ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۱۷۰۲۴ میلیارد ریال در بیش از ۳ میلیون و ۷۰ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و شاخص بورس هم در پایان معاملات با ۵۷۶۴ واحد کاهش، معادل ۱.۹۲ درصد افت کرد و به رقم ۲۹۴۱۶۷ واحد رسید.
این در شرایطی است که در هفته گذشته گروه‌های انتشار، چاپ و تکثیر با ۲۳.۹ درصد، ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با ۱۵.۳ درصد، سایر واسطه‌گری‌های مالی با ۸ درصد، استخراج سایر معادن ۶.۵ درصد و ماشین‌آلات و تجهیزات ۵.۱ درصد بیشترین بازدهی، و در مقابل استخراج نفت، گاز و خدمات جانبی بجز اکتشاف با ۹.۳ درصد، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۸.۱ درصد، محصولات کاغذی با ۷.۶ درصد، دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۷.۵ درصد و خدمات فنی و مهندسی با ۷.۵ درصد بیشترین کاهش سرمایه را نصیب سهامداران خود کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار