جعفرزاده، عضو کمیسیون برنامه: نگهداری ارز خانگی به ضرر مردم است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به واگذاری اختیارات تثبیت نرخ ارز و سیاست‌های ارزی به بانک مرکزی از سوی رئیس جمهوری، می‌گوید استمرار در نگهداری ارز خانگی به ضرر مردم است.

کد مطلب: ۹۵۵۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
جعفرزاده، عضو کمیسیون برنامه: نگهداری ارز خانگی به ضرر مردم است

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با اشاره به واگذاری اختیارات تثبیت نرخ ارز و سیاست‌های ارزی به بانک مرکزی از سوی رئیس جمهور، گفت: تفویض این اختیار در جهت موفقیت های بیشتر بانک مرکزی بوده و باعث می شود راهی را که در پیش گرفته به خوبی ادامه دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیش‌بینی این است که در آینده باز هم با این رویه کاهش نرخ را داشته باشیم، افزود: چیزی به نام سود دیگر در نگهداری ارز خانگی وجود ندارد، از اینرو مردم باید منتظر ریزش نرخ‌ها باشند.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با تاکید بر اینکه بالاترین نرخ ارز متناسب با فوب خلیج فارس ۸ الی ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که تثبیت نرخ ارز و کاهش آن استمرار داشته و سیاست‌های بانک مرکزی جواب می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: مردم باید با هوشیاری نسبت به عرضه ارز خانگی خود به بازار اقدام کنند، زیرا بازار بیش از این کشش نداشته و افزایشی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مردم با نگهداری ارز متضرر خواهند شد، گفت: به کرات گفته‌ایم که اکنون نیز نرخ تعیین شده برای ارز در بازار نرخ بالایی است و حباب دارد، از اینرو تلاطم بازار ارز دوره خود را طی کرده و همه کارشناسان اقتصادی بر این مهم اتفاق نظر دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: استمرار نگهداری دلار چیزی به جز ضرر برای مردم نخواهد داشت، از اینرو مردم سرسختی در عرضه ارز به بازار نباید داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار