امام جمعه همدان:

مسئولان، مناصب خود را مدیون خون شهدا هستند

همدان (پانا) - امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با توجه به نزدیک بودن هفته دفاع مقدس شایسته دانست تا یادی از شهدای ٨ سال دفاع مقدس شود.

کد مطلب: ۹۵۵۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان، مناصب خود را مدیون خون شهدا هستند

آیت الله شعبانی خواست تا مراقب بغض و محبت خود باشیم و بدانیم که به چه کسی محبت کنیم و به چه افرادی بغض داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می‌دانست کشوری که شعار استکبار ستیزی سر می دهد در آینده برای اهداف سلطه‌جویانه آن ها مشکل‌ساز خواهد شد، به همین دلیل از هیچ توطئه‌ای برای نابودی ایران فروگذار نکرد که در نهایت همه ناکام ماند و نه تنها این کشور نابود نشد بلکه به استقلال و استحکام نیز رسید.
او گفت: متفکران غربی به خوبی می‌دانستند که اگر در کشوری اسلام ساری و جاری شود و مردم در صحنه باشند، تفکر غربی با چالش مواجه می‌شود بنابراین همه قدرت‌ها پشت صدام قرار گرفتند تا به ایران اسلامی حمله کنند، در آن زمان نه انرژی هسته‌ای وجود داشت و نه موشکی اما مسیری که ایران اسلامی انتخاب کرده بود، منافع غرب را با چالش مواجه کرد.
آیت الله شعبانی در ادامه گفت: ٤ سال پیش برخی از کشورهای عربی به یمن حمله کردند و گمان آن ها این بود که یمن در عرض چند روز نابود می‌شود اما نقطه مشترک ایران و یمن که همان فرهنگ شیعی و مقاومت است باعث تداوم مقاومت این کشور شد.
امام جمعه همدان با تأکید بر این که مسئولان باید بدانند که حضور آن ها در مناصب و مسئولیت‌ها حاصل خون شهدا است، گفت: در بعضی از شهرهای کشور نام شهدا از روی معابر حذف می شود و این در حالی است که مسئولان به برکت خون همین شهدا به پست و منصب رسیده اند اما حال معلوم نیست چرا این افراد از وجود نام شهدا ترس و واهمه دارند؟
او گفت: در نظام اسلامی همه مسئولان خادم هستند، مقام معظم رهبری نیز خود را خادم مردم می‌داند بنابراین مسؤولان نیز باید از رهبری بیاموزند و به فکر خدمت به ملت باشند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که ورود زنان به ورزشگاه واقعیت جامعه ما نیست ادامه داد: حقیقت جامعه ما همانا بیکاری جوانان و اشک‌ کارگرانی است که به خاطر واگذاری نامناسب بیکار شده اند.
او افزود: خصوصی‌های غیرکارشناسانه و منفعت‌طلبانه آسیب‌هایی را به جامعه کارگری وارد می‌کند که باید
به جای پرداختن به کارهای غیر ضروری و دم زدن از مذاکرات که فایده‌ای هم ندارد، به این مسائل پرداخت.
امام جمعه همدان با تأکید بر این که مسئولان باید واگذاری‌ها به بخش خصوصی را بررسی کنند، خاطرنشان کرد: در استان هم مواردی وجود دارد که باید بررسی شود.
او با بیان این که مشکلاتی در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که قابل حل است گفت: مهم ترین اصل در آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبارزه با سند ٢٠٣٠ است که باید به آن توجه ویژه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار