گرما در آخرین روزهای شهریور به دشت کاشان برگشته است

کاشان (پانا) - رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: شرایط دمای روزهای پایان شهریور و ابتدای مهر با افزایش بین شش تا هشت درجه شرایط دمایی همانند دهه اول شهریور خواهد داشت.

کد مطلب: ۹۵۴۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
گرما در آخرین روزهای شهریور به دشت کاشان برگشته است

عباس ارغوانی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی روزهای آینده است و بر این اساس وضعیت هوا به صورت صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: بنا به اطلاعات موجود، بیشینه دما به 38 درجه و کمینه دما نیز به 21 درجه سانتی گراد خواهد رسید و رطوبت هوا در بیشترین مقدار 30 و در کمترین مقدار 10 درجه خواهد بود. و دمای حداقل در مناطق کوهستانی بین چهار درجه نسبت به مناطق دشت کمتر پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به زمان برداشت محصول و به منظور جلوگیری از آلوده­شدن پسته به بیماری افلاتوکسین، لازم است که از چادر مخصوص جهت جمع­آوری پسته­سبز و همچنین از برای حمل و نقل از سبد آن استفاده شود.

وی تاکید کرد: زعفران کاران نیز جهت آماده سازی زمین و کشت زعفران اقدام کرده و توصیه می شود با توجه به افزایش دمای محسوس طی هفته جاری از آبیاری مزارع زعفران خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان افزود: درصورت ریزش غیرطبیعی هلو، خرمالو، انار و یا سابقه آلودگی به مگس میوه در سال قبل جهت دریافت توصیه های کارشناسی به کلینیک های گیاه پزشکی و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه شده و نسبت به جمع آوری روزانه میوه های آلوده اقدام کنند.

ارغوانی افزود: جهت کنترل و مبارزه با بیماری آتشک در باغهای درختان میوه دانه دار و مبارزه لکه ای با سَنَک وکَنه تار عنکبوتی در مزارع پنبه ، از توصیه های کارشناسان گیاه پزشکی و مراکز جهاد کشاورزی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار