رئیس انجمن رادیولوژی: ضرورت تخصیص ارز دولتی برای تجهیزات پزشکی

تهران (پانا) - رئیس انجمن رادیولوژی ایران بر درنظر گرفتن ارز دولتی برای تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۴۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس انجمن رادیولوژی: ضرورت تخصیص ارز دولتی برای تجهیزات پزشکی

جلال شکوهی در گفت‌وگو با پانا، درباره جایگاه علم رادیولوژی ایران در جهان گفت: رادیولوژی جز رشته‌های مادر پزشکی است و اگر بگوییم ۱۰ انجمن عمده در پزشکی وجود دارد یکی از این انجمن‌ها رادیولوژی است.

وی افزود: در مقایسه با رشته‌های جهانی، با توجه به تماس‌های بین‌المللی انجمن و افراد در نوع خود مطلوب هستیم و با توجه به کنفرانس‌های بین رشته‌ای، از اطلاعات همدیگر استفاده می‌کنیم.

شکوهی گفت: از نظر تجهیزات نتوانستیم دستگاه‌های خود را تبدیل به دستگاه‌های نو کنیم این موضوع به مسایل اقتصادی برمی‌گردد و ضرورت دارد که دولت ارز مخصوصی برای تجهیزات پزشکی درنظر بگیرد.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: بعد از اینکه ارز خاصی درنظر گرفته شد باید به فکر انتقال این ارز باشیم زیرا وقتی نتوانیم پولی را به خارج بفرستیم عملا علم پزشکی تحریم است.

وی درباره دستاوردهای جدید برای تشخیص بیماری‌های جنین افزود: بیشترین پیشرفت‌های این موضوع در بخش غیرتهاجمی یعنی سونوگرافی و ام آر آی بوده است که در گذشته این موضوع وجود نداشت امروز با مشخص شدن طرح آنومالی در سونوگرافی بیماری جنین دیده می‌شود.

شکوهی در پایان گفت: دستگاه‌ها نیز در این بخش باکیفیت و کمابیش وارد کشور ایران شدند که به تعداد لازم در مراکز دانشگاهی و پیشرفته خصوصی انتقال پیدا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار