همایش عفاف و حجاب دانش آموزان شهرستان سمیرم برگزار شد

سمیرم (پانا) - اولین همایش عفاف و حجاب و تجلیل از دانش‌آموزان چادری پایه هفتم مدارس شهر سمیرم با حضور شماری از مسئولان و خانواده‌های آنان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۴۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش عفاف و حجاب دانش آموزان شهرستان سمیرم برگزار شد

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سمیرم در این همایش که در دبیرستان نیرومند برگزار شد اظهار داشت:کلید برپایی این همایش زمانی زده شد که وضعیت پوشش و حجاب برتر در بین مدارس سمیرم بررسی و با سایر شهرها مقایسه شد.

حبیب الله قاسمی تصریح کرد: زمانی که کار میدانی و تحقیقاتی در بین خانواده ها و دانش آموزان درباره کنار گذاشتن یا استفاده نکردن از چادر بررسی شد به سه پاسخ رسیدیم که بخشی از آن مربوط به خواست خانواده ها و در مرحله دوم خواست خود دانش آموزان در عدم استفاده از پوشش چادر بود.

وی اظهارداشت: مهمترین پاسخ و پیام دریافتی ما از این کار میدانی مورد سوم یعنی زمانی است که دانش آموز چادری ما در جامعه یا مدرسه از سوی بقیه غیرچادری ها طرد می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سمیرم اضافه کرد : هر چند موضوع گرانی چادر درصدی از مشکل عدم استفاده از حجاب برتر بود اما طرح این سوال که چرا در جامعه دینی و شیعه کار به جایی می رسد که برخی به خودشان اجازه می دهند افرادی که چادری هستند را آزار دهند یا مسخره کنند مبحث اصلی برپایی این همایش است.

قاسمی با اشاره به این که همه ارزش ها را که غرب تخریب نکرده و بخش بزرگی از مشکل از افکار سکولارهای مسلمان و مسلمان نماهاست، اضافه کرد: بخشی نگری ها، ضعف اعتقادی و کار شبانه روزی روشنفکر نماهای داخلی و خارجی در فضای عمومی و مجازی عامل بروز این فضای تیره و تار در جامعه است.

به گفته وی دانش آموزانی که امروز در این همایش حاضر شدند چادر را داوطلبانه انتخاب کردند و به همراه خانواده هایشان در این همایش حضور یافتند.

وی افزود: تشویق این عزیزان نه تنها وظیفه ما و خانواده های آنها بلکه سایر اقشار جامعه است تا وارونه نمایی ارزش و ضد ارزش در جامعه اسلامی رنگ ببازد و حجاب برتر روز به روز ترویج یابد و مورد توجه واقع شود.

به گفته قاسمی، بهترین راهکار نهادینه کردن معنویات است که رهبر انقلاب بزرگ‌ترین مشکل را دوری جامعه از قرآن و معارف دانستند، بنابراین باید به سمت دین و معنویت رفت و ضدارزش ها را کنار زد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمیرم بیان داشت: بخشی از اعمال و رفتارهای امروز ما با سبک زندگی ایرانی و اسلامی، فاصله دارند.

سرهنگ پاسدار هوشنگ نوابی با اشاره به توجه به اهمیت اخلاق و معنویت به عنوان مهمترین ارکان بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: هر آنچه در این دو مقوله کار شود اثر تربیتی و اجتماعی آن در جامعه نمود و تظاهر بیشتری خواهد داشت.

وی حجاب و عفاف را یکی از مظاهر ارزشمند جامعه دینی و شیعی برشمرد و افزود: حجاب و چادر پوشیدن اجباری و نه از سر پسند دل و ایمان و اعتقاد داشتن به آن چندان دلنشین و اثرگذار نیست.

به گفته وی این مسائل دلی، ایمانی و اعتقادی هستند و اینکه دانش آموزی در این زمانه که شاهد حجم گسترده شبهه ها، بدعت ها و پدیده های نوظهور در قالب فناوری و فضای مجازی هستیم چادر را انتخاب می کند، کاری بزرگ و ستودنی است.

فرمانده سپاه سمیرم لازمه نهادینه شدن مسائلی همچون پذیرش حجاب برتر را بصیرت افزایی و کار اعتقادی برای نسل نو برشمرد و تاکید کرد: تکلیف آموزش و پرورش و فرهنگیان عزیز در این بخش سنگین و خطیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار