مدیر آموزش و پرورش درمیان مطرح کرد: درمیان، دارالتقریب شیعه و سنی

درمیان (پانا)- مدیر آموزش و پرور ش شهرستان درمیان با اشاره به همکاری و وحدت شیعه و سنی در این شهرستان گفت: این همکاری موجب شده است تا درمیان به عنوان دارالتقریب شناخته شود.

کد مطلب: ۹۵۴۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش درمیان مطرح کرد: درمیان، دارالتقریب شیعه و سنی

نجفعلی مقیمی گسک مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان در گفت و گو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی گفت: شهرستان درمیان به واسطه همکاری میان شیعه وسنی به دارالتقریب معروف است .

مقیمی افزود: در بحث موارد قرآنی ، طبق آمار، شهرستان درمیان دربین شهرستانهای استان بیشترین تعداد حافظ و قاری قرآن را داراست که این افراد هم شیعه و هم سنی بوده که این نشان دهنده علاقه و شور افراد به مباحث دینی است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان ادامه داد: در راستای تشویق افراد به خصوص دانش آموزان به مباحث دینی، کلاسهای حفظ و قرائت قرآن در تابستان نیز برگزار می شود که با استقبال شرکت کنندگان همراه است.

وی گفت: هر انسانی برای ساخت زیربنای فکری و روحی خود نیازمند الگو می باشد و بهترین الگو برای دانش آموزان معلمین آنها هستند.

مقیمی گفت: شاید نوجوان و جوان از والدین خود اطاعت مورد انتظار را نداشته باشد اما اگر یک توصیه اخلاقی را از معلم خود دریافت کند، آن را به طور کامل و صحیح اجرا می کند.

مدیر آموزش و پرورش درمیان گفت:در سال تحصیلی97-98 ، تعداد 150 نفر دانش آموز در مسابقات قران ، عترت و نماز شرکت کردند که از این تعداد 90 نفر به مسابقات استانی اعزام شدند.

وی در پایان گفت: از این تعداد 25 نفر در مسابقات استانی حائز رتبه های برتر شدند که قریب به 7 نفر به مسابقات کشوری اعزام شدند.

خبرنگار پانا: سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار