پنجمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی جنوب کشور در شیراز برگزار می شود

شیراز (پانا) - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس از پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی کشور در6 مهرماه 98 در شهر شیراز خبرداد.

کد مطلب: ۹۵۴۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
پنجمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی جنوب کشور در شیراز برگزار می شود

حیدر علی زاهدیان نژاد اعلام کرد: دراین دوره، آثار و محصولات صنایع دستی استانهای فارس، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خوزستان ، کهگلیویه و بویراحمد و بوشهر مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند.

وی در خصوص شرکت هنرمندان استان در این دوره اظهار داشت: 200 اثر از 120 هنرمند صنایع دستی استان به دبیرخانه معاونت صنایع دستی ارسال شده است که پس از داوری بر اساس معیارها و شاخص های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیبا شناسی سنتی، نو آوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات تعداد 65 اثر برای داوری نهایی و دریافت نشان ملی انتخاب شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس اضافه کرد: آثار دریافتی از هنرمندان فارس در رشته های منبت، خاتم، حکاکی روی سنگ، چوب و استخوان، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، دست بافت های داری، حصیر بافی، کاشی هفت رنگ، ساخت و سازهای سنتی، خراطی، نگارگری و می باشد .

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت بیش از 200 هزار صنعتگر صنایع دستی و هنرهای سنتی در فارس خاطر نشان کرد: دوره های داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر دو سال یک بار برگزار می شود و در دوره قبل 19 اثر از فارس این نشان را دریافت نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار