توسعه کتابخانه های کلاسی در مدارس یک ضرورت است

یزد( پانا ) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برای ترویج کتاب و کتابخوانی در مدارس توسعه کتابخانه های کلاسی ضروریست.

کد مطلب: ۹۵۴۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
توسعه کتابخانه های کلاسی در مدارس یک ضرورت است

"علی سرداری اردکانی" در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در مورد طرح ها و برنامه های اداره کل آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس گفت: یکی از عوامل موثر در این راستا ایجاد کتابخانه های کلاسی است که این طرح چند سالی است در مدارس آغاز شده و برای تداوم و توسعه آن به مشارکت خیرین نیازمندیم .

"سرداری اردکانی"از برگزاری مسابقات کتابخوانی با عنوان دانایی و توانایی در مدارس خبر داد و افزود: در این طرح کتاب‌هایی به دانش آموزان معرفی می شود و دانش آموزان با مطالعه کتاب معرفی شده در مسابقه آن شرکت می کنند. "سرداری" خاطرنشان کرد :مسابقه عطر انتظار با موضوع و مفاهیم مذهبی به ویژه آشنایی با حضرت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز امسال ادامه می یابد.

وی برپایی نمایشگاه ۵۰ هزار مدرسه ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی،اعزام مربیان به نمایشگاه فصلی استان و کشور با هدف آشنایی آنان با کتاب‌ها و نشریات جدید را از دیگر فعالیت‌های امور تربیتی برای ترویج کتاب خوانی ذکر کرد.

ایشان به برگزاری برنامه‌های درون مدرسه ای همچون وقف یک کتاب توسط دانش آموزان به کتابخانه مدرسه اشاره کرد و افزود بعضاً در مدارس دانش آموزان با مطالعه ی کتاب آن را خلاصه کرده و برای همکلاسی های خود بازگو می‌کنند.

این مسئول اعزام کتابخانه های سیار به مناطق روستایی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آماده سازی کتابفروشی شهید فهمیده برای توزیع کتاب به مدارس و بهره‌گیری از انتشارات منادی تربیت برای انتخاب کتاب های ویژه گروه‌های سنی دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس ذکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار