محمدمهدی تندگویان: کنکور در نظام آموزشی ما صد در صد غلط است و هیچ دستاوری ندارد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه کنکور محوری در نظام آموزشی ما صد در صد غلط است، تاکید کرد که کنکور هیچ دستاوری برای کشور ندارد.

کد مطلب: ۹۵۴۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
محمدمهدی تندگویان: کنکور در نظام آموزشی ما صد در صد غلط است و هیچ دستاوری ندارد

محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست دوم نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که بعدازظهر امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: مهارت‌آموزی بسیار مهم است‌، نظام آموزشی ما کاملا علم‌محور است و فاصله زیادی با مهارت‌آموزی دارد. جوانانی را می‌بینیم که بعد از درسشان، توانایی اداره یک محیط کار را ندارند.

او به انتقاد دانش‌آموزان نسبت به عدم قبولی مناسب دانش‌آموزان مدارس دولتی در کنکور اشاره کرد و افزود: در این جلسه گفته شد دانش‌آموزان غیردولتی بیشتر به کنکور راه یافتند، مگر در اجرا و هدایت برنامه‌های کشور چند نفر از دانش‌ آموزان مدارس غیردولتی حضور دارند؟ آن‌هایی که کشور را اداره می‌کنند شماها هستید، پس باید به خود ببالید.

تندگویان گفت: به نظرم حداقل ۴۰ درصد از زمان آموزش بچه‌های ما در مدارس باید به موضوعات مهارتی پرداخته شود. این همه موضوعاتی که به دانش‌آموزان در مدارس تعلیم می‌دهیم هیچ اهمیتی برای اداره کشور ندارد. ما فارغ التحصیلان بیکاری داریم که با دلیل عدم توانمندی اجتماعی بیکار شده‌اند چون ما به بچه‌های خودمان در دوره‌ای که لازم بوده مهارت‌ را یاد نداده‌ایم.

معاون ساماندهی امروز جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امروز ما شاهد جوانانی هستیم که در حالی که کار و اشتغال دارند حاضر نیستند ازدواج کنند و مسئولیت زندگی را به عهده بگیرند زیرا کسی به آنها اینها را یاد نداده است. وزیر گفتند که حذف کنکور ممکن نیست اما با وجود مجلس دانش‌آموزی امروز من می‌گویم که شما می‌توانید کنکور را هم حذف کنید. کنکور محوری در نظام آموزشی ما صد در صد غلط است. کنکور هیچ دستاوری برای کشور ندارد، من برای همه نخبگان ارزش قایلم و اتفاقا شماها مدیران موفق خواهید شد که به جامعه نخبگانی کمک خواهید کرد. شما چهل ساله آینده این کشور هستید، پس ناامید نباشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار