چگونه بفهمیم فردی به شیشه معتادشده است؟

تهران (پانا) - فردی که شیشه مصرف کرده، چهره‌ای خیره با ابروهایی‌های بالارفته، دندان‌های او شروع به فاسد شدن می‌کنند. شیشه دهان را خشک و حالت تهوع در پی دارد. همچنین مصرف شیشه اشتها را کم و باعث چرپی‌سوزی فراوان می شود.

کد مطلب: ۹۵۴۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
چگونه بفهمیم فردی به شیشه معتادشده است؟

به‌گزارش خبر فوری، یکیاز خطرناک‌ترین مواد محرک شیشه است. برخلاف مخدر سنتی که باعث احساس آرامش و رخوت کوتاه مدت بود، شیشه موجب افزایش انرژی و تحرک و حس لذت کاذب می‌شود و یکی از دلایل گرایش افراد به آن نیز همین است.

برای بررسی علایم هشدار دهنده اعتیاد و پیشگیری از وقوع جنایت از3 منظر به آن نگاه می‌کنیم:

*وضعیت جسمی

فردی که شیشه مصرف کرده، چهره‌ای خیره با ابروهایی‌های بالارفته، دندان‌های او شروع به فاسد شدن می‌کنند. شیشه دهان را خشک و حالت تهوع در پی دارد. همچنین مصرف شیشه اشتها را کم و باعث چرپی سوزی فراوان می‌شود.

*هشدارهای خلقی

بستگی به این که مصرف‌کننده به چه میزان مستعد بروز اختلالات روانی باشد آثار خلقی متفاوتی را در او ایجاد می‌کند. حال اگر فرد زمینه روانی آن را دارا باشد حتی با یکبار مصرف شیشه دچار حالات روان پریشی خواهد شد به مانند شک مداوم، دو قطبی شدن، توهمات عجیب و تاکید بر واقعی بودن آن و… .

*علائم رفتاری

یکی از اولین علامت‌های که می‌توان به مصرف شیشه مشکوک شد نامنظم شدن خواب است. فرد مصرف‌کننده قادر است تا مدتی طولانی نخوابد و بعد از آن در صدد جبران آن برآید و ساعت‌ها خواب باشد. هرچه دفعات مصرف بیشتر باشد امکان بروز واکنش‌های ناخواسته شدید روانی از جمله پرخاشگری، سوءظن و سوءبرداشت (یکی از زمینه‌های اصلی جنایت‌ها)، افسردگی، بی‌تدبیری در برخورد با مشکلات و… افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار