نشست هم اندیشی مسئولین کمیته امداد و آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد

اصفهان (پانا) - صبح امروز جلسه ای با محوریت هماهنگی و هم افزایی میان آموزش و پرورش استان و دستگاه های اجرایی کمیته امداد اصفهان در سالن جلسات کمیته امداد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۴۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم اندیشی مسئولین کمیته امداد و آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد

در این جلسه که با حضور مدیر کل و جمعی از مسئولین کمیته امداد استان، معاون پرورشی و فرهنگی و مسئولین آموزش و پرورش اصفهان و نماینده سازمان دانش آموزی استان برگزار شد، پیرامون برگزاری هرچه بهتر جشن عاطفه ها در مهرماه سال جاری بحث و تبادل نظر شد.
حمید رضا طاهری، معاون مشارکت ها و کمیته مستند سازی کمیته امداد در خصوص فعالیت های انجام شده تا به امروز گفت: ما ۲۲پایگاه در اصفهان داشته ایم که قبل از شروع مدارس به جمع آوری کمک های مردمی برای نیازمندان پرداختند.
وی در خصوص ادامه روند جمع آوری کمک های مردمی افزود: در مرحله دوم، در تاریخ ۱۰مهرماه با همکاری آموزش و پرورش استان این طرح اجرایی است که آموزش و پرورش می بایست بعد از آن بیلان آماری از کمک های مردمی را به ما اعلام کند.
وی در خصوص مبالغ جمع آوری شده در سال قبل گفت: در سال قبل حدود یک میلیارد و 800ملیون تومان کمک های مردمی از طریق آموزش و پرورش بوده است که در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.
طاهری خاطرنشان کرد: امسال حدود ۵۶۲۰۰۰ پاکت چاپ شده که در سطح مدارس پخش می شود تا افراد بتوانند کمک های خود را داخل آن قرار دهند.
محمد رضا متین پور، مدیر کل کمیته امداد استان نیز با ابراز خرسندی از حضور مسئولین آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: خوشحالیم که در کنار برادران خود در آموزش و پرورش هستیم که سبب شده اند فضای مناسب آموزشی در جامعه حاکم شود اما این فضاسازی کامل نیست.متاسفانه ما شاهد دانش آموزانی هستیم که بدلیل شرایط ضعیف مالی ترک تحصیل کرده است. ما آمادگی هرگونه کمک رسانی و همکاری با آموزش و پرورش برای بهتر شدن این موضوع را داریم.
متین پور در ادامه گفت: درکمیته امداد نگاه ما بر این است که دست نیازمندان گرفته شود. وقتی دانش آموزی که بواسطه شرایط نامطلوب مالی مجبور به ترک تحصیل می شود ما باید با همکاری آموزش و پرورش برای حل این مشکل تلاش کنیم.
وی افزود: 106هزار مستمری بگیر در کمیته امداد وجود دارد که باید به امور آنان رسیدگی شود و نیاز آنها برطرف شود.ما می توانیم روحیه کمک رسانی و خیر بودن میان دانش آموزان را در سنین کم با همکاری آموزش و پرورش بوجود آوریم و افزایش دهیم.
مهدی اسماعیلی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نیز با اشاره به وجود خیریه های دانش آموزی گفت: با وجود خیریه های دانش آموزی موجود در آموزش و پرورش و نواحی نباید مشکل مالی در بین دانش آموزان نیازمند وجود داشته باشد.
اسماعیلی افزود: ۶۰۰نفر کودک کار در سطح أصفهان شناسایی شده و حدود ۶۰۰ملیون به آنها کمک شده است تا در مدارس حضور داشته باشند و بتوانند از امکانات تحصیلی استفاده کنند.
وی در پایان افزود: امروز ما دور هم جمع شده ایم تا بتوانیم هم پوشانی و هم افزایی بین کمیته امداد و آموزش و پرورش بیشتر شود و ما نیز آمادگی کامل خود را برای همکاری بیشتر با کمیته امداد برای رفع نیازمندی های دانش اموزان اعلام می کنیم.
در پایان لازم به ذکر است جشن عاطفه های امسال در روز چهارشنبه 10 مهر ماه در مدارس سراسر استان اصفهان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار