جشنواره فیلم رشد با الگوی «ثبت‌نام-رایگان» خداحافظی کرد

تهران (پانا) - دبیر چهل و نهمین دوره جشنواره فیلم رشد از تغییر روش ثبت‌نام رایگان برای فیلم‌های خارجی متقاضی شرکت در این رویداد هنری خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۴۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فیلم رشد با الگوی «ثبت‌نام-رایگان» خداحافظی کرد

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم رشد، سالانه هزاران جشنواره فیلم در گوشه و کنار دنیا برگزار می‌شوند و بسیاری‌ از این فیلم ها صرفاً برنامه‌های تبلیغاتی یا عامل جذب توریست هستند. یکی از تفاوت‌های آشکار چنین رویدادهایی با جشنواره تخصصی و معتبر، میزان سهولت ارائه آثار به آنهاست که به صورت ثبت‌نام رایگان در درگاه‌های اینترنتی‌شان انجام می‌شود. شیوه‌ای که به اشتباه در غالب جشنواره‌های سینمایی ایران نیز رایج است.

وحید گلستان دبیر جشنواره فیلم رشد عصر دیروز در نشست با هیات‌های تخصصی انتخاب جشنواره با تاکید بر اعتبار این رویداد نیم قرنی نزد نهادهای آموزشی و رسانه‌ای دنیا اعلام کرد:
«از امسال، روش ثبت‌نام رایگان برای فیلم‌های خارجی متقاضی شرکت در این رویداد تغییر کرده و تصمیم گرفتیم با تعیین مبلغی هرچند کم، از مجموعه جشنواره‌های رایگان سینمایی کشور خداحافظی کنیم!»

دبیر جشنواره رشد با اشاره به بررسی رویدادهای مشابه در دنیا، این اقدام را گامی درجهت پاسخ به اهمیت و اعتباری دانست که در جهان برای «برند جشنواره فیلم رشد» قائل هستند.

وی در همین راستا یادآور شد: «عدم ریزش متقاضیان خارجی و افزایش کمّی آثار به نسبت سالیان قبل به نوعی خود گویای درستی تصمیم ستاد برگزاری جشنواره در اجرایی کردن این تصمیم بوده‌است.»

گلستان تاکید کرد که ثبت‌نام و حضور آثار ایرانی در جشنواره فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد همچنان رایگان باقی می‌ماند.

جشنواره فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد از ۲۴ آبان تا ۱ آذر در تهران، و پس از آن تا اردیبهشت ۱۳۹۹ به صورت هفتگی در تمام استان‌های کشور برگزار خواهدشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار