تشکیل شورای عالی مجمع خیرین گامی مثبت در راستای توسعه فارس و کشور است

شیراز(پانا)_ رییس هیت مدیره شورای عالی مجمع خیرین استان فارس از شکل گیری مجمع خیرین تامین سلامت و مسکن ساز را از ایده‌های استان فارس برشمرد که امروز در کل کشور در حال شکل‌گیری و توسعه است و منشا خیرات بسیاری شده است.

کد مطلب: ۹۵۴۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل شورای عالی مجمع خیرین گامی مثبت در راستای توسعه فارس و کشور است

محمد هادی ایمانیه در جلسه مجمع عالی خیرین استان فارس که امروز در سالن جلسات استانداری فارس برگزار شد بیان داشت:استان فارس در کار های خیر و نفی رساندن به دیگران از زمان های دور پیشتاز بوده است به ویژه در ١۵ سال اخیر که سرعت بسیار خوبی پیدا کرده است.

ایمانیه ادامه داد:به دنبال فارس استان های دیگر الگو برداری کرده اند و مجمع خیرین تامین سلامت را تشکیل داه اند و کار حسنه‌ای که از شیراز شروع شد ادامه پیدا کرده است.

او اضافه کرد: امروز مجامع خیرین تامین سلامت،مجمع خیرین شهرساز و مسکن ساز، شورای عالی خیرین و بنیاد خیریه سلطانی نسب شورایی ایجاد کردند که به الگویی تبدیل شد؛که به زودی الگو برداری آن توسط استان های دیگر صورت خواهد گرفت.

رییس هیت مدیره شورای عالی مجمع خیرین استان فارس علت تشکیل این شورا را مطرح کردن یک صدا و یک زبان مشکلاتی که در جلوی راه هر کدام از این مجمع خیرین قرار دارد برشمرد و گفت: جمع شدن مجامع خیرین در استان فارس و در کشور الگویی نداشته است و در قانون ذکر نشده است که چگونه مجامع استان یک شورا را ایجاد کنند.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز بیان داشت: در بین خیرین حوزه سلامت و مسکن و مدرسه سازی تشکیلات منسجمی وجود ندارد البته در استان فارس بیش از ٧٠٠ سازمان مردم نهاد وجود دارد.

علی اکبر رامجردی همچنین بیان داشت: تشکیلات موازی و هم نامی به نام مجمع خیرین کشور در تهران شکل گرفته که نظر بر قرار دادن خیریه های کشور در زیر مجموعه خود دارد.

رامجردی افزود:6 دستگاهی که به عنوان مجمع خیرین تشکیل شده اند از یک تشکیلات دولتی که نیاز به حمایت مالی دارد حمایت کرده‌اند که این تشکیلات مانند تشکیلات مجموعه خیرین تامین سلامت 40 NGO در حوزه سلامت با آن منطبق هستند.

استاندار فارس همچنین بیان داشت با بیان اینکه استان فارس استان خیرپروری است و خیلی از خدمات خیرین به افراد نیازمند ارائه میدهند گفت: عضویت در این مجامع داوطلبانه است و مشکارتی و خیرخواهانه و اختیاری و مجموعه های خیر باید آزادی در عمل داشه باشد.

عنایت اله رحیمی همچنین با اشاره به اینکه بسیار خوب است که خیرین دیگری به این مجموعه بپیوندند اضافه کرد:در جریان سیل ابتدای سال گروه های خیر مختلفی کمک های خوبی میکردند اما به دلیل انسجام کم بین تمام افراد تقسیم نمی‌شد

به گفته‌ی او ویژگی های اساس نامه های قبلی که در ارتباط با سمن ها دیده می شود ویژگی خاصی دارند که میبایست در همین مجموعه نیز دیده شود.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار