مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش: به دنبال پرورش متعادل و متوازن تمام ساحتی در مدارس شاهد هستیم

شیراز(پانا)-مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش ، استراتژی این وزرات‌خانه را دیده‌بانی از آرمان‌های انقلاب دانست و افزود: دانش آموزان شاهد نه در حد شعار که در عمل هم باید الگو شوند و به دنبال پرورش متعادل و متوازن تمام ساحتی در این مدارس هستیم .

کد مطلب: ۹۵۴۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش: به دنبال پرورش متعادل و متوازن تمام ساحتی در مدارس شاهد هستیم

محمدرضا رزاقی در کارگاه آموزشی کیفیت‌بخشی فعالیت‌های مدارس شاهد فارس بیان داشت : مهم‌ترین مأموریت اداره کل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش،حفظ ارزش‌ها و نمادهای انقلاب شکوهمند اسلامی و 8 سال دفاع مقدس است .

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به این سؤال که امروز که دیگر شهیدی نداریم که مدارس شاهد را داشته باشیم گفت : ما فرزند شهید نداریم اما مفهوم شهید و شهادت ، ایثارگری ، مقاومت و جهاد راداریم که به‌راحتی قابل‌چشم‌پوشی نیست لذا در این راستا غفلت از اینکه مدرسه شاهد نماد تفکر و اندیشه است جبران‌ناپذیر است .

او با اشاره به اینکه مدارس شاهد می‌تواند الگوی تعلیم و تربیت خوبی در تراز جمهوری اسلامی باشد گفت: از دید سند تحول بنیادین مدارس شاهد مدارسی است که به‌واقع می‌تواند اجراکننده سند باشد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر لزوم مفهوم‌سازی به‌جای مقدس سازی در مدارس شاهد گفت : امروز به‌جای طرح شاهد به دنبال گسترش جامعه ایثارگری در مدارس شاهد هستیم و باید به مدارس شاهد به‌عنوان یک مفهوم جدی نه یک مفهوم مقدس توجه کنیم .

رزاقی با تأکید بر ضرورت اهمیت نشاط و شادابی دانش آموزان در مدارس گفت: مدرسه باید برای دانش‌آموز جذاب و شاداب باشد و از حضور در مدرسه حس لذت داشته باشد، از طرفی هر معلم هم باید بتواند فهرستی از عوامل مؤثر در جذابیت کلاس را آماده داشته باشد .

او ادامه داد: مدرسه باید محل زیستن دانش‌آموز باشد و دانش‌آموز باید بتواند در مدرسه زندگی کند تا بتواند مهارت‌ها را بیاموزد .

هم‌اکنون یک هزار و 350 مدرسه شاهد ،نزدیک به چهارصد هزار دانش‌آموز را در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت های قرار داده‌اند.

در این کارگاه آموزشی یک روزه، نزدیک به 120 تن از مدیران و عوامل اجرایی مدارس شاهد نواحی چهارگانه شیراز و شهرستان کوار، با آخرین برنامه ها ی حوزه کاری خود آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار