در گفت و گو با پانا

روایت بازیگری که به دلیل چهره‌اش به او نقش منفی نمی‌دهند

شیوا خسرومهر: وقتی اسم من می‌آید همه یاد زن بدبخت توسری خور یا زن پولدار بی‌دغدغه می‌افتند

تهران(پانا)- یکی از بازیگران سینما و تلویزیون می‌گوید چون چهره‌اش مظلوم است کارگردان‌ها برای نقش منفی به او اعتماد نمی‌کنند.

کد مطلب: ۹۵۴۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
روایت بازیگری که به دلیل چهره‌اش به او نقش منفی نمی‌دهند

شیوا خسرومهر هنرمند سبزواری الاصل تاکنون در سریال‌ها و تئاترهای زیادی بازی کرده است که از جمله می‌توان به سریال تلویزیونی پرطرفدار «نرگس»، «سارق روح»، «زوج یا فرد» اشاره کرد. وی همچنین سابقه بازی در سریال‌های شبکه خانگی مانند «ممنوعه» و «قلب یخی» را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

تازه‌ترین کار این بازیگر سریال تلویزیونی «مرضیه» است که این روزها از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
خسرومهر در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره نقش خود در این سریال گفت: نقش همسر آتیلا پسیانی را بازی می‌کنم، بازی‌ام از قسمت سوم در این سریال شروع می‌شود.

متراژ نقش برایم اهمیتی ندارد
این بازیگر درباره اهمیت نقش خود در «مرضیه» و همکاری با سازندگان سریال عنوان کرد: این سریال چهارمین همکاری من با مجید اوجی و فلورا سام محسوب می‌شود. معمولا خانوم سام در فیلم‌های سینمایی یا سریال‌هایی که می‌سازد بنده را دعوت می‌کند. متراژ نقش برای من مهم نیست، چیزی که اهمیت دارد امضای این دو نفر است.

وی ادامه داد: «آتیلا پسیانی در آموزشگاه «تارخ» استاد بنده بوده و در این سریال نقش همسر من را بازی می‌کند، سریال «مرضیه» برایم تجربه خوبی بود و از آن راضی هستم.»

خسرومهر درباره زمان فیلمبرداری سریال «مرضیه» و همکاری با مجید اوجی تهیه کننده این سریال توضیح داد: «اگر در فیلم یا سریالی مجید اوجی حضور داشته باشد هیچ‌وقت مشکلی در کار کردن به وجود نمی‌آید زیرا می‌دانیم شرایط مالی‌، سرویس، غذا و... به چه صورت خواهد بود. این مانند برخوردی است که پدر و مادرتان با شما دارند.»


بازیگر سریال «مرضیه» درباره همکاری با فلورا سام گفت: «اولین همکاری من با خانوم سام به سریال «تا رهایی» برمی‌گردد، حسین تبریزی کارگردان و فلورا سام نویسنده و دستیار کارگردان این سریال بودند. آن زمان خانوم سام بیشتر بازیگری و دستیاری کارگردانی می‌کرد. اینکه هر دوی ما زن هستیم باعث برقراری ارتباط عمیق‌تری بین ما می‌شود. او جنس بازی من را می‌شناسد و از قبل در ذهنش نقش من را مشخص می‌کند.»


این بازیگر تصریح کرد: «سام توانایی‌ها و ضعف‌های من را می‌شناسد برای همین با بنده راحت است، تکلیفمان قبل از شروع کار برای هم مشخص است و این همکاری را برای هر دوی ما بسیار ساده‌تر می‌کند.»


فلورا سام من را دوست دارد، با خنده‌ام می‌خندد و با بغضم بغض می‌کند
وی ادامه داد: «چند روز پیش پشت صحنه سریال «مختارنامه» را می‌دیدم و یک جمله آقای میرباقری برایم جالب بود، او گفت «باید بازیگرم را دوست داشته باشم که بتوانم با او کار کنم، من فریبرز عرب‌نیا را دوست دارم قبل از اینکه مختار من باشد، حالا می‌توانم با او کار کنم» این اتفاق با فلورا سام برای من افتاده؛ او من را دوست دارد این را از نگاهش پشت مانیتور متوجه می‌شوم؛ زیرا با لبخند من می‌خندد و با بغض من بغض می‌کند. امیدوارم تمام همکارانم حداقل یک بار هم که شده با مجید اوجی و فلورا سام کار کنند.»


کارگردان‌ها به من اعتماد نمی‌کنند
این بازیگر همچنین با اشاره به اینکه اگر می‌توانست نقش‌های منفی را انتخاب می‌کرد گفت: «حدود یک ماه پیش برای بازی در سریال «الف ویژه» دعوت شدم و شب قبل تا صبح دعا کردم تا نقش منفی بگیرم، حتی به عوامل آن سریال گفتم هیچ پولی نمی‌خواهم فقط اجازه بدهید که نقش منفی کار کنم اما جوابی که از آن‌ها شنیدم این بود که نقش منفی زن که به من بخورد نداریم و اگر داشتیم هم به شما نمی‌دادیم زیرا تماشاگر شما را حدس می‌زند و باور نمی‌کند. به خاطر چهره‌ام کارگردان‌ها برای نقش منفی به من اعتماد نمی‌کنند.»


دوست دارم در انتخاب نقش‌هایم ساختارشکنی کنم
وی ادامه داد: «من به شدت دوست دارم در نقش‌هایم ساختارشکنی داشته باشم. می‌گویند به خاطر مظلومیت صورتم و نقش‌های مثبتی که تا به حال بازی کرده‌ام نقش منفی به من داده نمی‌شود. از این بابت هم خوشحالم زیرا مردم من را اینطوری بیشتر دوست دارند و شاید اگر نقش منفی بازی کنم از میزان محبوبیتم کم شود، اما فکر می‌کنم اگر بتوانم نقش منفی به عهده بگیرم مهارت‌هایم بیشتر دیده می‌شوند.»


از خودم برای بازی در نقش منفی می‌ترسم
خسرومهر درباره نقش‌هایی که در تئاتر به او داده می‌شوند عنوان کرد: «در تئاتر هم با همین موضوع رو به رو هستم. زمانی که نام شیوا خسرومهر می‌آید همه یاد آن زن بدبخت توسری خور یا زن پولدار بی‌دغدغه می‌افتند. دیگر از خودم برای بازی در نقش منفی می‌ترسم و دلیلش حرف‌هایی است که دیگران در این باره به من گفته‌اند وگرنه شک ندارم که از پس نقش منفی برمی‌آیم. این اتفاق برای امیر جعفری هم افتاد مدت‌ها نقش طنز به‌عهده داشت تا اینکه در سریال «میوه ممنوعه» نقش جدی بازی کرد و همین تغییرات برایش به وجود آمد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار