نایب رییس کمیسیون فرهنگی: ورود هنر به موضوع دفاع از وطن آن را ماندگار و هدفمند می‌کند

تهران (پانا) - دور جدید اجراهای نمایش «رگ» به کارگردانی ایوب آقاخانی مورد استقبال مردمی و توجه هنرمندان، مدیران هنری و فرهنگی و نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

کد مطلب: ۹۵۴۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نایب رییس کمیسیون فرهنگی: ورود هنر به موضوع دفاع از وطن آن را ماندگار و هدفمند می‌کند

به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر پوشه، دور جدید اجراهای نمایش «رگ» به کارگردانی ایوب آقاخانی در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر که پس از تعطیلات مجموعه تئاتر در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در حالی آغاز شده که همچنان این اثر نمایشی که رویکردی در بسط و توسعه معنای «دفاع مقدس» دارد، مورد استقبال مردمی و توجه هنرمندان، مدیران هنری و فرهنگی و نمایندگان مجلس قرار گرفته است.
تا به امروز افرادی همچون احمد مازنی، طیبه سیاوشی، پروانه سلحشوری، فرید موسوی، اصغر مسعودی و محمد اسماعیل سعیدی از نمایندگان مجلس و مهدی افضلی، مهدی شفیعی، محمد رحمانیان، گلاب آدینه، افشین هاشمی، حمیدرضا نعیمی، شیرین یزدان بخش، ارمغان بهداروند، لیلا بوشهری، مونا فرجاد، المیرا دهقانی، مهرداد خوشبخت، الهام نامی، کیهان ملکی، هادی عطایی، علی میلانی، عباس اقسامی، روزبه حصاری، شهاب الدین مجدی و ... به تماشای آن نشسته‌اند.
تازه‌ترین اثر ایوب آقاخانی که نگاه به واقعه‌ای مستند در تاریخ ایران دارد‌، داستان سه مرزبان در منطقه مرزی ارس را در شهریور ۱۳۲۰ روایت می‌کند که در برابر لشکر چهل و هشتم شوروی علیرغم فرمان پایتخت می‌ایستند.
با نمایش‌هایی همچون «رگ» می‌توانیم گذشته افتخارآمیز خود را زنده کنیم
اصغر مسعودی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پس از تماشای نمایش «رگ» گفت: در طول تاریخ ایران بزرگ، جنگ‌های زیادی رخ داده و تاریخ این سرزمین پر از فراز و نشیب و درس عبرت و مملو از داستان‌های مربوط به سرداران و سربازانی است که تا پای جان با بیگانگان ستیز کرده و برای دفاع از خاک میهن جان دادند.
وی افزود: موضوع مقاومت و دفاع از وطن زمانی که پا به عرصه هنر می‌گذارد، می‌تواند ماندگار و هدفمند شود زیرا در طول تاریخ این سرزمین اسطوره‌ها و الگوهایی وجود دارند که هر کدام از آنها می‌توانند الگو و درسی برای مقاومت، افتخار و سرافرازی ایران باشند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نمایش «رگ» که روایت مقاومت و ایستادگی چهار سرباز جلوی یک ارتش تا دندان مسلح است، روح مقاومت و افتخار را به مخاطبان منتقل می‌کند؛ بنابراین باید این سابقه، افتخارات و رشادت‌ها تبیین شود.
مسعودی با بیان اینکه هنر تئاتر می‌تواند الگوهایی برای جوانان امروز ترسیم کند، گفت: سوژه‌ها و موارد زیادی وجود دارد که نسل امروز ما از آن غافل است و با نمایش‌هایی همچون «رگ» می‌توانیم گذشته افتخارآمیز خود را زنده کنیم.
برزو ارجمند، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، الهه شه پرست، محسن بهرامی، بهناز بستان دوست و هلن بهرامی در «رگ» نقش آفرینی می‌کنند.
همچنین در جدیدترین نمایش آقاخانی طراح صحنه سینا ییلاق بیگی، طراح لباس ماهرخ سلیمانی پور، طراح چهره پردازی الهام صالحی، طراح گرافیک محمد صادق زرجویان، طراح نور رضا خضرایی، طراح صدا علی مست علی، آهنگساز محمد ملکی، مشاور رسانه‌ای هانیه خاکپور، مدیر تولید ساناز قراملکی و مجری طرح امین آذریان و محمد مهدی مومن زاده هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار