کوچ پاییزه عشایر اردبیل از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور عشایر اردبیل گفت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده تقویم کوچ پاییزه عشایر استان اردبیل از یکم تا هفتم مهرماه اعلام شده است.

کد مطلب: ۹۵۴۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
کوچ پاییزه عشایر اردبیل از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود

معرفت آذری ،مدیرکل امور عشایر اردبیل اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده تقویم کوچ پاییزه عشایر استان اردبیل از یکم تا هفتم مهرماه به مدت هفت روز اعلام شده است و انتظار می‌رود عشایر استان به این تقویم تعیین‌شده توجه داشته باشند.

او از خدمات‌رسانی به عشایر در مدت کوچ پاییزه خبر داد و افزود:‌ در راستای تحقق آیین‌نامه ساماندهی عشایر خدمات مختلف در مسیر کوچ عشایر توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه به منظور ارتقای شاخص‌های توسعه انسانی در جامعه عشایری کوچنده ارائه می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان بیان کرد: در این زمینه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی انجام شده است تا در هنگام کوچ به عشایر منطقه خدمات‌رسانی کنند و عشایر منطقه برای بهره‌مندی از این خدمات در راستای ساماندهی عشایر باید در مدت اعلام شده اقدام به کوچ پاییزه کنند.

آذری با اشاره به مسیرهای کوچ عشایر گفت: از 12 هزار و 800 خانوار عشایر استان چهار رهزار و 200 خانوار کوچ برون استانی خواهد داشت و هشت هزار و 600 خانوار نیز به صورت درون استانی کوچ می‌کنند.

او با اشاره به جمعیت 66 هزار و 532 نفری جمعیت عشایری استان اردبیل تصریح کرد: در سطح استان 572 قشلاق، 237 ییلاق و هفت زیست‌بوم عشایر استان را در خود جای داده‌اند.

مدیرکل امور عشایر استان اظهار کرد: عشایر استان با 45 طایفه و یک هزار و 527 اوبه نقش و تاثیر مهمی در تولید محصولات پروتئینی و لبنی دارند و تلاش و جدیت بر این است تا با حمایت از این قشر زمینه برای افزایش و رونق تولیدات این قشر فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار