ثبت نام ۳۴ هزار نفر از فارس برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی

شیراز (پانا) – مدیرکل حج و زیارت فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار نفر از استان فارس برای حضور در بزرگترین راهپیمایی صلح آمیز جهان، ثبت نام کرده اند، گفت: متقاضیان برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی می توانند از 2 روش سامانه‌ای و مراجعه به دفاتر زیارتی، برای ثبت نام اقدام کنند.

کد مطلب: ۹۵۴۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام ۳۴ هزار نفر از فارس برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی

او با اشاره به اینکه نخستین راه از طریق ثبت نام در سامانه سماح samah.haj.ir هست، افزود: دومین راه برای ثبت نام مراجعه مستقیم به دفترها و شرکت‌های زیارتی مجاز سازمان حج و زیارت است.

او با اشاره به اینکه تعداد این شرکت و دفترها 145 دفتر و شرکت است، اظهارداشت: هزینه بیمه، هلال احمر و ثبت نام 250 هزار ریال است که از متقاضی در 145 دفتر مذکور اخذ می شود و افرادی که به شکل مستقیم از سامانه ثبت نام می کنند تنها باید 220 هزار ریال را پرداخت کنند.

زینلی با تاکید بر اینکه افراد باید حتما در سایت مذکور ثبت نام کنند و داشتن گذرنامه هم اجباری است، افزود: متقاضیان پیاده روی ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند و از هم اکنون در کمال آرامش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

او تاکید کرد: برای مراسم اربعین سال 1398 با توجه به توافق به عمل آمده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق زائرین می‌توانند از تاریخ دهم شهریور 98 مطابق با اول محرم 1441، تا هفتم آبان ماه 98 مصادف با 30 صفر 1441، بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین امام حسین (ع) وارد کشور عراق شوند.

زینلی اظهارداشت: لغو روادید صرفا برای بازه زمانی مذکور اجرایی است و خارج از این محدوده زمانی زایرین موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند.

وی افزود: افراد باید به زمان اعزام خود توجه کنند و این سامانه تا قبل از اربعین حسینی باز خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار