لزوم شناسایی و اولویت بندی چالشهای پیش روی آموزش و پرورش استثنایی

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بر لزوم شناسایی و اولویت بندی چالش های پیش روی آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۴۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم شناسایی و اولویت بندی چالشهای پیش روی آموزش و پرورش استثنایی

همایش مدیران مدارس استثنایی و مراکز یادگیری استان صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان ارومیه آغاز شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در همایش با بیان اینکه مدیر خوب شناگر است نه شناور؛ افزود: مدیران موفق رهبر هستند و از فاکتور قاطعیت و خرد جمعی بهره می گیرند.

وی استفاده از تجربیات مدیران موفق را راهگشا دانست؛ گفت: آشنایی با فناوری ها نو و فضای مجازی برای هدایت صحیح دانش آموزان و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

مهین منافی با تاکید بر لزوم شناسایی و اولویت بندی چالش های پیش روی آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: رعایت سلسله مراتب اداری در امور ضروریست.

این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش، محوریت مدرسه را دنبال می کند؛ ادامه داد: رویکرد مدرسه محوری اختیارات مدیران مدارس را افزایش داده است تا بتوانند برنامه ریزی کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نیز اظهار داشت: مدرسه محوری و تحقق چرخشها و اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس استثنائی در دستور کار قرار دارد.

عیسی محمدی با اشاره به پنج برنامه اصلی آموزش و پرورش استثنایی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این برنامه های شامل برنامه نظام ارجاع خدمات مشاوره ای در حوزه سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، تدوین برنامه جامع استعدادیابی در دوره پیش دبستانی، ابتدائی و متوسطه در ساحتهای شش گانه تربیتی، تدوین نظام تحقق پوشش کامل تحصیلی، تولید بسته های یادگیری و توانبخشی نوآموزان و دانش آموزان با نیازهای ویژه مبتنی بر برنامه درس ملی و اختصاص منابع مالی برای ارزیابی سلامت جسمانی و روانی می باشد.

گفتنی است ۳۳ مدرسه استثنایی و ۱۸مرکز یادگیری ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در سطح استان فعالیت می کند.

این همایش با موضوع برنامه های اجرایی آموزش و پرورش استثنائی بر اساس سند تحول بنیادین و کیفیت بخشی آموزش دانش اموزان چند معلولیتی به مدت دو روز در ارومیه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار