دانشجویان ترکیه‌ای با زبان و ادبیات فارسی آشنا شدند

ارومیه (پانا) - رئیس دانشگاه ارومیه گفت: دانشجویان ترکیه‌ای اعزام شده به این دانشگاه، طی دوره دانش‌افزایی با زبان و ادبیات فارسی آشنا شدند.

کد مطلب: ۹۵۴۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دانشجویان ترکیه‌ای با زبان و ادبیات فارسی آشنا شدند

رحیم حب‌نقی با بیان اینکه حدود ۲۰ دانشجوی ترکیه‌ای در این دوره حضور داشتند، بیان کرد: این دوره بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه ارومیه و دانشگاه «کریک قلعه» آنکارا به همت معاونت دانشجویی، مرکز آموزش‌­های تخصصی کوتاه مدت و گروه زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه در طی یک دوره کوتاه مدت دانش ­افزایی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره، کلاس­‌های آموزش زبان فارسی، ایران شناسی، خواندن متون نظم و نثر، دستور کاربردی، مکالمه و سمینار برای دانشجویان تشکیل شد و فعالیت‌­های فوق برنامه شامل بازدید از آثار تاریخی استان و شهر تبریز جهت معرفی فرهنگ، ادب و تاریخ ایران اسلامی انجام گرفت.

وی با اعلام اینکه این دوره از اواخر مردادماه آغاز و بیش از ۲۰ روز به طول انجامید، اظهار داشت: در پایان دوره نیز به دانشجویان ترکیه‌ای اعزامی به ایران، گواهینامه پایان دوره دانش افزایی اعطا شد.

آذربایجان غربی با ترکیه، عراق و نخجوان مرز مشترک دارد و کیفیت دانشگاه‌ ارومیه سبب شده تا طی چند سال گذشته تحصیل در این دانشگاه‌ مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار