انتقاد به عدم پیگیری واگذاری مدیریت بحران تهران به وزارت کشور

تهران (پانا)- عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نسبت به عدم پیگیری شهرداری در رابطه با قانون جدید مدیریت بحران، به شهرداری تهران تذکر داد.

کد مطلب: ۹۵۴۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد به عدم پیگیری واگذاری مدیریت بحران تهران به وزارت کشور

زهرا نژادبهرام با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران کشور گفت: رئیس مدیریت بحران در شهر تهران، شهرداری تهران بود اما با مصوبه جدید مجلس، به هر علتی ریاست بحران شهر تهران به وزیر کشور داده شده درحالی‌که همیشه هزینه عملیات و مقابله با بحران‌ها بر عهده شهرداری است و در تمامی بحران‌های پیش از این، شهرداری به خوبی این مسئولیت را انجام داده از جمله اینکه در طی ابتدای سال دیدیم که لایروبی به موقع مسیل‌ها و اقدامات انجام شده از سوی شهرداری باعث شد تهران با کمترین مشکل در زمان بارندگی‌ها روبرو باشد.

وی با اشاره به ظرفیت شهرداری تهران در زمان‌های بحران افزود: این نظارت مستقیم در قانون جدید مدیریت بحران حذف شده است که متأسفانه هزینه‌های سنگینی بر مدیریت شهری وارد می‌کند.

نژادبهرام به شهرداری تذکر داد که در خصوص اصلاح این موضوع، پیگیری‌های لازم و کافی را نکرده و نیاز است که شهرداری برای بازگشت این وظیفه به شهرداری تهران، پیگیری جدی‌تری انجام دهد.

در ادامه امینی در پاسخ به تذکر نژادبهرام گفت: این موضوع مصوبه مجلس است و شهرداری نقشی در آن نداشته اما از منظری که شما اعلام کردید و اینکه شهرداری چرا پیگیری‌های لازم را نکرده، می‌توان به شهردار تذکر داد.

ناهید خداکرمی نیز در این جلسه با اشاره به پنج تذکری که در صحن شورا مطرح شد، گفت: از این پنج تذکری، تنها دو تذکر بود و مابقی، اظهارنظر که باید هیئت رئیسه مدیریت لازم را در این خصوص انجام دهد.

امینی پاسخ داد: تذکر شما بجاست و آن را می‌پذیرم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار