تعطیلی 34 مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی، پوست و مو، دندانپزشکی و طب سنتی در فارس

شیراز (پانا)_مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تعطیلی 34 مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی، پوست و مو، دندانپزشکی و طب سنتی، در سال ۹۸ در فارس خبر داد و گفت: از این تعداد 16 مرکز کلنیک پوست، مو و زیبایی غیرمجاز بوده است.

کد مطلب: ۹۵۴۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی 34 مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی، پوست و مو، دندانپزشکی و طب سنتی در فارس

قاسم ایزدی با بیان اینکه برخورد و تعطیلی مراکز درمانی غیرمجاز و متخلف به عنوان یک طرح در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال اجرا است اظهار داشت: در راستای این طرح مستمر، از ابتدای سال تاکنون، از سه هزار و 714 مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز بازدید شده است.

او ادامه داد: در این بازرسی ها و طی پنج ماه گذشته، 34 مرکز متخلف تعطیل شد که اغلب متخلفان با عنوان جعلی پزشک در زمینه زیبایی پوست و مو فعالیت داشته اند.

این مقام مسوول در معاونت درمان دانشگاه با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با متخلفانی که سلامت مردم را فدای سود خود می کنند برخورد قانونی دارد، افزود: نظارت های دانشگاه بر مراکز درمانی و بهداشتی در راستای طرح نظارتی مستمر خواهد بود و در همین راستا، مردم استان می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، به کمک سامانه های تلفنی 190و 1819، مشاهدات خود را اعلام کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

ایزدی نظارت بر 66بیمارستان، 43درمانگاه تخصصی دندانپزشکی، هزار و هشتصد مطب پزشکی تخصصی و عمومی، 131درمانگاه عمومی و 65 درمانگاه و مطب مرتبط با طب سنتی را به عنوان یک مهم در امر ارائه خدمات تخصصی و قانونی به مردم استان فارس اعلام کرد و گفت: با توجه به وجود این تعداد مراکز تخصصی ارائه خدمت، دریافت هرگونه خدمات از مراکزی که به صورت غیرقانونی و در لباس پزشکی فعالیت می کنند، جایگاهی ندارد.

مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه معاونت درمان دانشگاه با اشاره به اعلام مواردی از نقص عضو در کنار دریافت مبالغ هنگفت به بهانه اعمال زیبایی و سپس متواری شدن افراد، اضافه کرد: بررسی این موارد نشان می دهد که آن کلینیک متخلف هیچ مجوز فعالیتی ندارد و این موضوع، روند پیگیری را کند می کند.

او صدور جریمه و اعلام تذکر به 109 مرکز مجوزدار به دلایل نقص در رعایت موارد بهداشتی و پزشکی را به عنوان یکی دیگر از فعالیت های معاونت درمان دانشگاه در تامین سلامت مردم عنوان کرد و گفت: کارشناسان و بازرسان دانشگاه با تلاش شبانه روزی می کوشند شهروندان بتوانند برای دریافت هرگونه خدمت، اطمینان کافی داشته باشند.

دکتر ایزدی در خطاب به افرادی که متقاضی درمان طب سنتی هستند یادآور شد: با گسترش حوزه های آکادمیک، اکنون پزشکان بسیاری فارغ التحصیل رشته طب سنتی هستند یا دوره های لازم مورد تائید وزارت بهداشت را گذرانده اند که بیماران می توانند با مراجعه به کلینیک و یا مطب این پزشکان، با پرهیز از هرگونه خود درمانی، با نظر این پزشکان درمان خود را دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار