حسین تاریخی: دانش‌آموزان نسبت به فضای مجازی حساس و تاثیرگذار باشند

تهران (پانا) - دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، این اتحادیه را پرچم‌دار جنبش دانش‌آموزی دانست و بر آگاهی و هوشیاری دانش‌آموزان درباره مسائل رسانه‌ای، فکری و فرهنگی در مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۴۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
حسین تاریخی: دانش‌آموزان نسبت به فضای مجازی حساس و تاثیرگذار باشند

حسین تاریخی در مراسم اختتامیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: «در این کنگره اتفاقات مبارکی مانند انتخابات افتاد و برای افرادی که به شورای مرکزی راه یافتند آرزوی موفقیت دارم. حضور مهمانان ارجمند در کنگره نشان داد که شما دانش‌آموزان در مجموعه انجمن اسلامی مسئولیت بسیار جدی دارید و نظام و انقلاب بر کارهای شما حساب ویژه‌ای باز کرده است. امیدوار هستم بعد از خارج شدن از این کنگره با شور و حرارت در محیط مدرسه، شهر و استان خود بتوانید ایفای نقش کنید. محیط اصلی و رسمی فعالیت‌ها در انجمن اسلامی مدرسه است.»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خطاب به اعضای کنگره گفت: «شما به‌عنوان نماینده دانش‌آموزان در مدارس حضور دارید، هجمه و تهاجم اصلی در حوزه اتفاقات فکری و فرهنگی نیز مدرسه است. چند مساله در سال ۹۸ نقطه اولویت‌دار ما است، اولین مساله بحث گام دوم انقلاب است به‌طوری که انجمن اسلامی به‌عنوان دبیرخانه این بیانیه از طریق آموزش و پرورش معرفی شده است.»

او افزود: «اصلی‌ترین مساله اولویت‌دار این است که این بیانیه در آحاد مردم خوانده نشده است. گام اول در بحث ورود به بیانیه خوانش متن بیانیه است. مدارس و دانش‌آموزان در کل کشور باید متن بیانیه را بخوانند و نسبت به آن اشراف داشته باشند.»

تاریخی گفت: «مفتخر هستیم ولایت‌مدار و متصل به ولی فقیه هستیم بنابراین این مطالبه ایشان است که این بیانیه در کل کشور توزیع شود و نسبت به آن آحاد مردم مطلع شوند.»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «یکی از اقدامات مهم انجمن اسلامی با شروع سال تحصیلی طرح انسجام است، در این طرح برای انجمن در مدرسه باید عضوگیری صورت گیرد تا فعالیت‌ها آغاز شود‌. در مرحله بعدی شما دانش‌آموزان باید مدارس کل کشور را نسبت به طرح انسجام حساس کنید. این کار نباید به اقلام و بسته‌های فرهنگی محدود شود.»

تاریخی توسعه انجمن اسلامی را جزو یکی از مطالبات وزیر آموزش و پرورش دانست و درباره موضوع اربعین گفت: «نقش و سهم ما در حوزه دانش‌آموزی در این قیام و راهپیمایی عظیم و جهانی باید بسیار بسیار پررنگ باشد. به‌عنوان انجمن اسلامی و پرچم‌دار اتفاقات دانش‌آموزی باید از این محفل عظیم سهم جدی در حوزه نوجوان و دانش‌آموز برای خود جدا کنیم.»

او به چهل سالگی تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: «در سالی که گذشت خوشبختانه شما دانش‌آموزان سبد برنامه‌های خود را در اتحادیه تجربه کردید. اینکه سهم شما در یادآوری و گوشزد کردن چهل سالگی چیست را باید در انجمن اسلامی مدرسه، شهر و استان خود تبیین کنید.»

تاریخی گفت: «در این باره یکی از پیشنهادات ما دعوت از پیشکسوتان انجمن اسلامی و شناسایی آنان در مدارس شهر و استان خود است زیرا قدمت چهل ساله ما ویژه است، در وزارت گذشته حداقل ۴ معاون وزیر از انجمن اسلامی بوده‌اند و سابقه اتحادیه داشته‌اند.»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «مساله چهل سالگی برای شما دانش‌آموزان هویت ویژه می‌آورد که باید به آن توجه خاصی شود. همچنین باید تاکید کنم که من انجمن اسلامی که هیات انصارالمهدی نداشته باشد را به رسمیت نمی‌شناسم زیرا هیات در تشکل ما یک برنامه نیست، انجمن اسلامی بدون هیات هیچ هویتی ندارد.»

او افزود: «ایام محرم و صفر نیز جای هنرنمایی و شور و حرارت هیات‌های ماست بنابراین توقع ویژه‌ای داریم در این فرصت با آغاز سال تحصیلی پرچم هیات در مدارس از سوی اتحادیه برافراشته شود.»

تاریخی گفت: «باید در مدرسه نسبت به فضای مجازی و اتفاقات رسانه‌ای حساس و تاثیرگذار باشیم که این موضوع نیازمند لوازم‌های جدی است. شما دانش‌آموزان عضو انجمن باید کارهای رسانه‌ای را در مدرسه انجام دهید.»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پایان صحبت‌های خود این اتحادیه و دانش‌آموزان عضو آن را پرچم‌دار جنبش دانش‌آموزی نامید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار