معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی: رینوتکس، گامی در جهت ایجاد زیست‌بوم فناوری است

تبریز (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) را گامی در جهت ایجاد زیست‌بوم فناوری در این استان به عنوان یکی از پنج منطقه ویژه علم و فناوری در کشور عنوان کرد و گفت: هدف اصلی در این مسیر، تحقق جامعه دانایی‌محور و اقتصاد دانش‌بنیان است.

کد مطلب: ۹۵۴۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی: رینوتکس، گامی در جهت ایجاد زیست‌بوم فناوری است

علی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری هفتمین دوره رینوتکس از 13 تا 17 آبان امسال، گفت: این نمایشگاه در 18 زون تخصصی و 4 بخش اصلی شامل ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان و معرفی نیازمندی‌های فناورانه برگزار می‌شود.

وی افزود: مسئولیت هر یک از 18 زون تخصصی این نمایشگاه برعهده مدیران کل دستگاه‌ها یا روسای دانشگاه‌های استان است و یک سالن ویژه نیز برای معرفی نیازهای فناورانه بخش صنعت و تولید در نظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه امسال با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر استان در حوزه معدن، یک زون تخصصی نیز به این بخش اختصاص یافته است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، هدف عمده از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد تعامل بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری اعلام کرد و گفت: بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌های فناورانه، کاربردی کردن توانمندی‌های پژوهشی و فناوری، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی و ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

جهانگیری با اشاره به اینکه واردات بیش از 1300 محصول به کشور ممنوع شده، اظهار داشت: از این رو باید تولید داخلی جایگزین این محصولات شوند که این نمایشگاه می‌تواند این بستر را فراهم کند.

رئیس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در ادامه به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان یکی از 5 منطقه ویژه علم و فناوری در کشور اشاره کرد و گفت: برای تحقق اهداف این منطقه باید برای ایجاد زیست‌بوم فناوری در استان و در نهایت حرکت به سمت جامعه دانایی‌محور با اقتصاد دانش‌بنیان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه رینوتکس یکی از گام‌هایی است که برای تحقق این هدف برمی‌داریم، افزود: این نمایشگاه یک رویداد مقطعی و تشریفاتی نیست، بلکه تلاش می‌کنیم در بستر این نمایشگاه، ارتباط صنعت و دانشگاه را که از شاخص‌های اقتصاد دانش‌بنیان است تسهیل کنیم.

جهانگیری همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های جنبی در حاشیه رینوتکس هفتم خبر داد و افزود: در نمایشگاه ششم بیش از 26 برنامه جنبی برگزار شد که تاثیر بسزایی در تحقق اهداف نمایشگاه داشت.

فرزین مقدم، دبیر اجرایی هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی هم از آغاز ثبت‌نام این نمایشگاه از ابتدای شهریور ماه خبر داد و افزود: فرآیند ثبت نام تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت و امیدواریم برگزاری این دوره از نمایشگاه بتواند نقش موثری در رفع نیازهای فناورانه استان داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار