صد هزار شهروند اصفهانی در پروژه "توانِ هفت" آموزش دیدند

اصفهان (پانا) - آموزش صد هزار شهروند اصفهانی در حوزه کسب و کار و کارآفرینی هدفی است که دست‌اندرکاران برای پروژه "توان هفت" تعریف کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۵۴۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
صد هزار شهروند اصفهانی در پروژه  "توانِ هفت" آموزش دیدند

پروژه توان هفت با هدف تأمین نیروی انسانی توانمند برای فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینانه در شهر اصفهان، معرفی نام اصفهان به عنوان یک محیط مناسب برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی در ایران و جهان و بهبود یکی از شش رکن کاربوم شهر از شهریورماه 97 و با آموزش سفیران کارآفرینی آغاز شد.
این طرح هم‌اکنون مرحله آموزش عمومی را پشت سر می‌گذارد و بازدیدهای علمی-مهارتی نیز گام بعدی آن است.
دست‌اندرکاران پروژه توان هفت در شهرداری، شورای شهر و خانه جوان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان می‌خواهند با برگزاری دوره‌های آموزشی جامع و فراگیر، روح تازه‌ای در اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان و قلب اقتصاد و اشتغال بدمند.
کوروش خسروی طراح و مشاور طرح توان هفت و رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، نیروی انسانی کارآفرین را منبع خلق ثروت و شهروندان کارآفرین را موتور توسعه اقتصادی شهر دانست.
به گفته وی شورای پنجم، شهرداری اصفهان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در برنامه "توان هفت" در طول یک سال به حدود 100 هزار نفر آموزش‌های کارآفرینی ارائه می‌کند.
خسروی درباره ارائه مبحث "مهندسی خلاقیت" در دوره‌های آموزشی طرح توان هفت اظهار داشت: خلاقیت قابل آموزش دادن است و مهندسی خلاقیت یکی از آموزش‌هایی است که در بهبود زندگی مردم و شرایط کسب‌وکار آنها بسیار موثر است.
وی افزود: در این طرح به شهروندان مهندسی خلاقیت را آموزش می‌دهند و اینکه چطور از خلاقیت خود صیانت کنند تا شهری پررونق‌تر، آبادتر و ثروتمندتری داشته باشیم و مسائل شهروندان با استفاده از خلاقیت راحت‌تر حل شود.
خسروی از شهروندان خواست با پروژه توان هفت همکاری کنند و از برگزاری دوره‌های بازاریابی، مالکیت فکری و بازاریابی الکترونیک در آینده خبر داد تا سواد شهروندان اصفهانی در مهارت‌های گوناگون روز به روز ارتقا یابد.
وی اجرای طرح توان هفت را قدم بزرگی در راستای توسعه شهر اصفهان خواند و گفت: امیدوارم شهروندان در معرفی این دوره به سایرین و همچنین شرکت در این دوره ‌ها حضور فعال داشته باشند.
رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به اینکه شهروندان باید ایده‌های خلاقانه خود را به کجا ارائه دهند، تصریح کرد: به موازات آموزش‌هایی که در طرح توان هفت به شهروندان ارائه می‌شود، شتاب‌دهنده‌ای به نام "هاب اصفهان" در ارگ جهان‌نما مستقر شده است که افراد ایده‌های خلاقانه خود را در این مرکز ارائه می‌کنند و شتاب‌دهنده‌های دیگری نیز در شهر اصفهان ایجاد شده که از طرح‌های خلاقانه حمایت می‌کنند.
وی بیان کرد: از طرف دیگر صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حال شکل‌گیری در اصفهان است تا تیمی که طرح و ایده خود را به شتاب‌دهنده ارائه داده و پس از بررسی و تجزیه و تحلیل به نتیجه رسانده است، بتواند برای طرح خود سرمایه‌گذار خطرپذیر جذب کنند.
خسروی این اقدامات را زنجیره‌ای برای بهبود اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان دانست که آموزش تنها یک بخش از این زنجیره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار